Jump to content

Moose-jakt i Alaska


glu

Recommended Posts

Hei!

 

I år har jeg tenkt å realisere drømmen om å dra på jakt etter storoksene i Alaska. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har gjort det samme og som har lyst til å dele av sine erfaringer. Jeg starter med følgende spørsmål:

 

1) Først av alt, hva koster dette?

2) Er det noe å spare på å gå utenom en norsk formidler og heller ta direkte kontakt med en lokal Outfitter?

3) Er det noen som har en norsk formidler eller en lokal Outfitter de kan anbefale?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei!

 

Var på en kombinert elg og grizlybjørn jakt i Alaska i 2013. Var bra med bjørn, men magert med elg. Vi var fire nordmenn som skjøt grizlybjørn. Jeg så ei elgku i felten, det var den eneste elgen som vi så. De gode områdene for moose er det langt i mellom sa outfitteren selv. JR Hunting har bra bjørnejakt i Alaska.

Når det gjelder elg så anbefalte outfitteren vår i Alaska selv Yukon river området. Mye ulv og bjørn har gjort det magert med elg i store deler av Alaska, men selvfølgelig så finner du bra områder der også.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...