Jump to content

Erfaringer med Hogue Overmolded stokk til 10/22?


Tor

Recommended Posts

Har lyst til å bytte ut standard plaststokken på ruger'n. Har lyst på syntetisk stokk, så Hogue Overmolded dukker jo raskt opp som et alternativ. Det er sikkert mange her som har en sånn, så spørsmålet blir jo om den kan anbefales? Eller er det andre stokker jeg bør se på?

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Jeg har en sånn,ikke på en 10/22 riktig nok,men på en zastava m70 i 30-06,jeg er veldig fornøyd!Veldig godt grep selv med våte lanker,myk kolbe kappe,fyldig pistolgrep og bredden på forskjefte passer meg bra..Jeg har versjonen uten beddeblokk,kun søylebedda,ja det er veldig mykt forskjefte som flexer en del,ser det er mange som klager over at den ikke egner seg til tofot skyting pga dette.Men på rifla mi med vanlig sporter løp er det ingen problem,treffer da gongen på 500m titt og ofte når jeg gjør mitt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat den beste stokken å velge for en ruger 1022...

Fri lagt løp legger all vekten av løpet på alu. kassa, og fører til at treffpunktet

flytter seg mye nedover. Presisjonen blir også ofte ganske dårlig. I original stokken

har derimot løpet kontakt med stokken som gir mindre press på kassa. Litt av det samme som gjelder for mauser

kasser. I stedet for å fri flyte løpet, bedder man ca. 5-7cm fremover for ta litt av presset på kassa ned i stokken.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har Houge Overmolded på min Alm heldmpet 10/22 og jeg må si jeg er kjempefornøyd med "stokken".

 

Den føles som den er laget for voksne og ikke barn slik som jeg opplever at orginal trestokk er. Den har riktignok litt lav kolbe for meg, men kolbeforhøyer ordnet dette fint.

 

Jeg beddet min kun der hvor kassa er i kontakt med stokken og frem til løpsfestet.

"Hull-i-hull" presisjon skal jeg ikke påberope meg, men den går godt med rett ammo.

 

 

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...