Jump to content

Raskeste støver rasen


aleXXX

Recommended Posts

Hei.

 

Veit det finnes mange tråder når det kommer til støvere, men jeg lurer på hvem av rasene som jager fortest?

Grunnen til at jeg spørr er at jeg har flere terriere, og kunne tenkt meg en rase som jager rev så fort som mulig i Hi :)

 

Kommer selvfølgelig annpå individer, men jeg har hørt at blandt annet Russisk Støver ofte er et bra alternativ.

Har også tilgang til Engelsk Foxhound direkte fra England, men veit ikke hvor rask denne er i forhold til f.eks en Russer?

 

Alle svar er hjertelig velkommende.

 

På forhånd takk.

 

Mvh Alexander.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og bruttern jakter med russisk støver. Revelosen går unntaksvis lenger en 20 min før reven er presset i hi.

Store langbente hunder som det er blandet inn russisk mynde i = Rev som vil under bakken fortest mulig.

 

Ellers er russisk flekket støver også et alternativ.

A-foxhound er lettbygde, langbeinte og svært hurtige jagere, men litt bombastisk konklusjon slaktaren kommer med her.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det betyr at hunden har mistet strengen/sporet av losdyret for en periode. Når den leter for å finne evt odden, avhoppet eller hiet kalles det tapsarbeid.

Hvis hunden får "dødtap" vil det si at tapsarbeidet til hunden ikke gir resultat i form av at hunden finner igjen losdyret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...