Jump to content

Passer Remington 870 kolber på Weatherby PA-08?


Lindskog

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen her med litt kjennskap til Remington 870 og Weatherby PA-08 kan hjelpe meg. Jeg har en PA-08 som jeg gjerne skulle hatt en lengdejusterbar kolbe til, slik at madammen også kan prøve å knerte et par duer med den. Det finnes jo justerbare kolbekapper å få kjøpt, men til neste samme pris kan man jo få komplette kolber med justerbar lengde til 870'en. Derfor lurer jeg på om kolber til 870 også vil passe til PA-08. Har prøvd å søke rundt på nettet, men ikke funnet noe. Noe som har peiling på dette? Hvis ikke, er det noen som har en 870 som kunne tenke seg å ta noen bilder og mål av festepunktet kolbe/kasse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg også ser for meg at det skal gå uten alt for mye arbeid, eller ihvertfall så håper jeg det. Du husker ikke hva modifikasjoner det var snakk om, eller hva tråden het? Jeg har som sagt søkt en del, men ikke funnet noe.

 

Får jeg ikke noe klart svar er det mulig jeg bare bestiller stokken og prøver. Det er jo plastikk, går vel alltids an å tvinge det på plass med en Dremel og litt TLC. Det er denne stokken fra Magpul jeg har i kikkerten:

 

SGA870_1_PDE.jpg

 

LOP justerbar fra 12.5" til 14.5". Det er sånn ca. akkurat passe langt nok til meg og mer enn kort nok til madammen. Tror det kan bli bra.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Konge! Takk skal du ha.

 

Jeg har testet 870 stokk på pa-08. Gjengene i bolten til pa08 stokken er ikke identiske med 870 bolten. Man kan tvinge stokken på, men tror ikke det er sunt. Var også små forskjeller mellom 870-stokk og pa-08 stokk, husker blant annet at avstanden mellom grep og avtrekker ble lengere med 870 stokk på pa-08 hagle.

 

Hmmm... Både bra og dårlig her. Høres ikke som om det skal være for vanskelig å trimme kolben til å passe, men lengre avstand til avtrekker er absolutt ikke bra.

 

Hvis noen har flere eller andre erfaringer så mottas de med takk.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk det er åkkesom. Mener jeg brukte Remington sin fordi den ligner mest på PA'n.

I etterkant ser jeg at det hadde vært lurt å modde Winchester-adapteren, da flere har Remington. (mtp salg.)

 

[edit:praktisk informasjon]

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ok. Kolben jeg har tittet på har ikke adapter, men kan kjøpes til enten Remington eller Mossberg, derfor spørsmålet. Men hvis det er mye av det samme så, vel, blir det jo det samme.

 

Har du denne stokken og begge adapterene fortsatt? I så fall, kunne du målt høyde og bredde for meg, slik at man kan se hvilken av de som er nærmest høyden og bredden til festepunktet i Weatherbyen. Hvis det er noen forskjell da.

Link to comment
Share on other sites

Om du bruker Remington sitt mellomstykke, er det lite du trenger å gjøre mtp høyde/bredde.

Weatherbyen er faktisk noe tykkere og høyere ved overgangen. Det du derimot må tilpasse, eller rettere sagt - kan tilpasse; er cast og vinkelen til kolben. Ganske kjekt egentlig når en uansett sliper ned overgangen. Du må, som også nevnt i mitt tidligere innlegg, frese opp en ny/større åpning til avtrekkerbøylen. Alt blir tydelig når en starter med jobben. Bare kjør på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...