Jump to content

Gorillapod/polaroid tripod som feste til kamera på rifle


Petvett

Recommended Posts

Heisann, kom over denne videoen på youtube:

og synes denne fleksible tripod`en som han fester på rifla ser genial ut. Det er en Polaroid Flexible Tripod. Finner ikke denne til salgs i noen norske nettbutikker, men vi har jo Gorillapod`en -> http://dengrovestudios.com/blog/wp-cont ... -cams2.jpg - noen som har prøvd dette på ei rifle som kameramontasje?

 

Petvett

Link to comment
Share on other sites

1p9oaf.jpg

33tpblt.jpg

35m4p6p.png

9jevwi.png

 

Har ikke prøvd gorilla feste men har en mer permanent løsning til gopro og andre kameraer. Borret opp et leupold fest så gjengepartiet til en kamera skrue går igjennom. Slipte til skruehode så det passer i åpningen. Så er det bare plugg and play. Si ifra hvis du trenger flere bilder eller instrukser :)

Link to comment
Share on other sites

Dette så jo genialt ut!! Fordelen med gorillatripoden er jo at man lett kan ta kameraer av rifla for å filme jaktkompiser, sette det på jakttårnet for evt å filme seg selv etc, men det er jo ingen grunn til ikke å ha begge deler slik jeg ser det :)

 

Kom gjerne med fler bilder og mer detaljert beskrivelse av hvordan du gjorde dette..

 

Tusen takk for kjapt svar :)

Link to comment
Share on other sites

dxy5w8.jpg

2yuye52.jpg

dc4nis.jpg

 

Det er en leupold standar ring. Den som skal være bak. Den har alerede et lite hull i senter. Borr det opp så kamera skruen går igjennom. Så måtte jeg file litt på skruhode på kameraskruen for at den skulle passe inn i åpningen og flukte med ringen. La også et par dråper lim under skruen så den sitter fast, og ikke rasler hvis det ikke er noe festet på den. Så er det bare og skru på ønsket tilbehør på skruen. I mitt tillfelle bipod feste for gopro og gopro kamera. Mulig du må bruke noen skiver eller en sånn "bipod regulator" for og få kamera i riktig retning. I mitt tillfelle fant jeg en skive som passet perfekt :)

 

Tar vel ikke mer en 5-10 sek og ta kamera av og på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...