Jump to content

Jakt i nærheten av Cape Town, i mars/april?


chmeland

Recommended Posts

Hei

 

Har lyst til å ta med meg kjæresten til SA neste år. Hun jakter ikke, men kan være med på litt jakt. Vi har også lyst til å oppleve Cape Town.

 

Vil gjerne ha tips om gode 'jaktlodger' i rimelig nærhet av CT. Jeg har ikke så høye krav til trofeer eller eksklusive arter. Skyter gjerne bavian, vortesvin, fallow deer og en god haglejakt etter perlehøns er heller ikke å forakte :)

 

Ser for meg 3-4 dager jakt og omtrent det samme med sightseeing.

 

Noen tips? Leiren bør være behagelig også for den som ikke jakter, og god mat er et absolutt krav :)

 

Mvh Chr M

Link to comment
Share on other sites

Støtter nok den med å dra til Eastern Cape, veldig mye mer jaktområder osv der virker det som. Når det er sagt, du kan helt sikkert finne en 3-4 dagers jaktrut de fleste steder i Sør-Afrika.

Når du først er i Cape Town-området kan jeg anbefale restaurant. http://www.constantia-uitsig.com/pages/restaurants/la-colombe.php Jeg elsker det stedet. Både maten og omgivelsene:)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for gode og interessante tips. Fikk også inntrykk av at jakt nær CT er overpriset, og at East Cape/Port E er et godt alternativ. Har hørt at kjøretur til eller fra (fly en vei) kan være en fin opplevelse, men er litt usikker på hvor trygt et slik prosjekt er, rett og slett. Er jeg helt på jordet, eller...?

 

Mvh Chr

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for gode og interessante tips. Fikk også inntrykk av at jakt nær CT er overpriset, og at East Cape/Port E er et godt alternativ. Har hørt at kjøretur til eller fra (fly en vei) kan være en fin opplevelse, men er litt usikker på hvor trygt et slik prosjekt er, rett og slett. Er jeg helt på jordet, eller...?

 

Mvh Chr

 

Kjøreturen fra Cape Town til Port Elizabeth kalles garden route og er veldig populær. Kjørt den selv og vært i Cape Town 3 ganger og Port Elizabeth 5 ganger. Drar selv ned til PE 1. november for min jakttur nr 2 hos KMG safaris, kan virkelig anbefales både på pris og kvalitet. skal jakte en uke og besøke venner en uke. Det er et fantastisk område og noe av det tryggeste i Sør-Afrika. Kalles ikke friendly city for ingenting. MEN, litt sunt bondevett er smart. Du drar ikke til sentrum midt på natten alene og drita. Man flasher ikke penger overalt osv. Utover det så er det et knallsteder, Både CT og PE. Det er uendelig muligheter der nede, men jeg ville også fått til en safari når du er i området. Hvis du ender opp i Eastern Cape så er det alt fra billig kjøre selv safari i Addo Elephant park til Shamwari som er et herlig luksussted med garantert sightings av ymse dyr. Vi var vanvittig heldig ang Leopard. Fikk sett mor og datter i sammen i 5-6 minutter. eneste vi ikke så var bøffel pussig nok.

 

Uansett hvor du ender opp blir du nok frelst som alle andre som drar nedover. Har du spørsmål bare si i fra:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...