Jump to content

Nysgjerrig på jakt; Ønsker å henge på en jakt eller flere


Sommern

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har i lang tid ønsket å begynne med jakt, men har ingen erfaring fra det. Og før jeg bruker 10.000,- pluss på jegerprøva, våpen, våpenskap osv osv hadde det vært fint å kunne vite hva jeg går til.

 

Jeg er 29 år, gift og bor i Oslo. Lenge vært glad i traske i naturen, men da jeg flyttet til Oslo for 7 år siden ble det ikke mange turene. En og annen tur har det blitt. Så en erfaren skosvandrer er nok å strekke det litt langt :P Er med på alt som går under småvilt :)

 

Send meg gjerne en PM om du kunne tenke deg en totalt newbi med på en jakt, evt skriv i tråden her :)

Still også gjerne flere spørsmål om du har det.

 

Mats

Link to comment
Share on other sites

Bor et stykke unna, ellers kunne du gjerne fått henge med noen turer.

Forøvrig kan det virke som om du er av feil kjønn med tanke på å få mange svar. -For ikke lenge siden var det en Silje som spurte om omtrent det samme her bortsett fra at hun hadde tatt prøven å ville være med å lære. Hun ble nedrent av svar med tilbud om hjort og rådyr og alt mulig på no time, og du har ikke fått ett svar på to dager :shock:

-Lykke til uansett, absolutt lurt og komme seg ut å se litt på saken før man hiver seg på kurs og våpen og alskens omkostninger.

Link to comment
Share on other sites

Bor et stykke unna, ellers kunne du gjerne fått henge med noen turer.

Forøvrig kan det virke som om du er av feil kjønn med tanke på å få mange svar. -For ikke lenge siden var det en Silje som spurte om omtrent det samme her bortsett fra at hun hadde tatt prøven å ville være med å lære. Hun ble nedrent av svar med tilbud om hjort og rådyr og alt mulig på no time, og du har ikke fått ett svar på to dager :shock:

-Lykke til uansett, absolutt lurt og komme seg ut å se litt på saken før man hiver seg på kurs og våpen og alskens omkostninger.

 

Hva er et stykke unna da? Med tanke på tilbudene jeg har fått sålangt er jeg villig til å dra et stykke :P

 

Hehe, ja jeg så tråden til Silje. Jeg er dessverre et par år eldre, feil kjønn men jeg driver aktivt med trening. Men jeg er da også gift, så det er bare feil over hele fjøla :P

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Vi i Solemskogen JFF arrangerer fellesjakter/opplæringsjakter på rådyr hver helg frem til 22.12 ( http://www.solemskogen.org/2013/08/25/fellesjakt-2013/ ) i Maridalen / Lillomarka.

Har du lyst til å sitte med på post for å se om det er noe for deg, så send meg en pm så fikser vi det :)

 

Hei.

 

Jeg har allerede sendt en mail til sekretæren i Solemskogen JFF, som jeg venter svar på. Men jeg vil veldig gjerne bli med, så sender deg en PM :)

Link to comment
Share on other sites

bare å bli med, så skal vi se om man ikke får lært deg noe og så får jo jeg oppfrisket litt å! blir litt småviltjakt fremover i kongsbergområdet. driver for øyeblikket opplæring av kjæresten, men du bare å ta kontakt om du har lyst å bli med en gang!

 

hvordan er det med biltillgang?

Link to comment
Share on other sites

bare å bli med, så skal vi se om man ikke får lært deg noe og så får jo jeg oppfrisket litt å! blir litt småviltjakt fremover i kongsbergområdet. driver for øyeblikket opplæring av kjæresten, men du bare å ta kontakt om du har lyst å bli med en gang!

 

hvordan er det med biltillgang?

 

Kongsberg er jo ikke så langt unna, mulig for meg å dra dit :)

Og småvilt er jo det jeg ønsker å teste meg på, så det er jo helt knall!

 

Biltilgang: Tilgang til en bil i seg selv fikser jeg nok, men siden jeg ikke har lappen så kommer jeg ikke langt :P Men alt ettersom så kan jeg kanskje få fruen til å kjøre meg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...