Jump to content

Hjelp til kalibervalg på ny rigg/børse


Ole-P

Recommended Posts

Skal ha meg ny rigg/børse på nyåret og planleggingen er i gang!

Har 6.5x55 før men den er ikke noe morsom! Lader ikke selv og blir neppe med det første.

Så her er det ferdigrullet som gjelder og så lenge jeg finner ferdigrullet som funker så bryr jeg meg ikke om patroner koster 5 eller 25 så lenge den har knall å fall!

 

Det jeg skal jakte med ny riggen er rev, bever, rådyr og til toppjakt.

Holdene riggen skal funke 100% på er 20m til 250-300m mens hoveddelen vill vell ligge mellom ca50-150m. Må kunne tåle noe vind samt flatest mulig kulebane!

 

Merke på våpen er ikke bestemt men må gå ned i en GRS stokk (evt tyristubben ol.)

 

Riflestigning og patron anbefaling tas og med stor takk!

 

Så nå vill jeg gjerne ha deres mening og erfaring vedrørende hva som vill passe meg perfekt. Muligens jeg må file litt på noen av kravene da jeg ikke lader selv men håper på masse fine innspill! Har søkt og trålet men blir liksom ikke klok på hva jeg skal gå for av kaliber!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Utgangspunktet ferdig børse. Men finner jeg ikke det jeg vill ha så blir det muligens bygg eller et kompromiss.

Men først må jeg finne ut kaliber.

 

 

22-250 er absolutt et kaliber jeg har på vurderings lista. Men hva er ideell riflestigning i dette kaliberet når det skal kunne skytes hissige ladninger til rev/bever/grevling samtidig som man skal ha matvilt kule til rådyr?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...