Jump to content

Rovviltjakt i lokalt JFF-terreng...


amstaff

Recommended Posts

Inspirert av et annet innlegg her på forumet, så satt jeg meg ned og skrev en kort mail til noen av de lokale jff'ene rundt meg her i distriktet. Inkludert min egen, selvfølgelig.

 

Hei!

 

Jeg lurte på hvordan det er med jakt på kråke/skjære/rev osv. i klubbens terreng….

Må man betale vanlig avgift for slik jakt? Siden dette ikke er matvilt, så frister det liksom ikke å bruke for mye penger på slik jakt.

Selv om denne jakten er viktig.

 

Er selv ganske fersk jeger, og trenger mer erfaring. Jakt på slike predatorer må vel være av interesse for klubben for å

ta vare på annet småvilt, slik at vi ikke høster kun i den ene enden av næringskjeden.

 

Jeg vet at blant annet Bergen Jæger og Fiskeforening har en ordning ifm. predatorjakt.

Link --> http://www.bjf.no/modules.php?name=News ... =0&thold=0

 

Så til poenget;

Forhåpentligvis svarer alle som har fått denne mailen, og helst positivt.

Men er det noen av dere som kan hjelpe meg med noen kanonargumenter for å overbevise eventuelle tvilere? :wink:

Er litt tom for ideer, og all hjelp mottas med takk... :D

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått første svaret...

 

Hei og takk for forespørsel.

 

Jeg skal diskutere dette med jaktutvalget, og ettersom jeg selv reiser på et av våre jaktterreng denne uken så skal jeg benytte anledningen til å snakke om dette med grunneier. Hadde vært bra å få til en slags ordning for dette.

 

Du hører fra meg igjen så snart jeg er tilbake fra jakt tidlig neste uke.

 

Mvh

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...