Jump to content

Tilpassning av remington pumpe.


strebern

Recommended Posts

I nærmeste framtid arver jeg en remington pumpe fra 70-tallet, og i den anledning har jeg 2 spm.

 

Hagla skal visstnok være trykktesta for stål, men jeg er fristet til å levere den inn for en sjekk like vel. Bør jeg det?

 

Den tidligere eieren er en god del større enn meg. Er det mulig å få hagla "ettertilpasset" slik at den passer meg bedre? Hvis ja, hvordan gjøres det, og hvor mye må jeg regne med å punge ut?

 

Om noen kunne opplyse meg hadde det vært knall.

Link to comment
Share on other sites

Ville kanskje sjekket hva slags trangboring det er i våpenet. Hvis det er full ville jeg styrt unna de kraftigste jaktladningene med stål og andre harde hagl. Å tilpasse våpenet er ganske enkelt hvis det bare er lengden som må tilpasses. Det får du til selv men hvis det er andre ting som må rettes på er det bedre å få hjelp .

Link to comment
Share on other sites

amerikanske pumpehagler har brukt å vært veldig grope å robuste våpen som har tålt det meste men gå å få den sjekket av en børse maker. om du får klar signal til å skyte stål så vær sikker på at du har åpnere choke enn 1/2. men det sjekker vel en kompetent børsemaker før noe annet :P

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

 

Jeg kjpøte meg en Remington 870 for noen år siden og tilpasset den selv. Den tilpasset jeg ved å klippe til en liten plastbit (Ca. 2x1 cm av en plastkanne). Jeg kjøpte en kolberygg-forhøyer og satte på. Skrudde av kolben og la plastbiten mellom kassa og kolben på vestre side av "stokkbolten"... Når jeg var fornøyd med "cast-off'en" skrudde jeg av igjen og la mellom epoxy sammen med plastbiten. Tror jeg tok på noe slippmiddel (voks) på kassa. Det har holdt seg bra i ettertid.

 

Kolbelengden: På med jaktklærne, ta hagla og legg kolbekappen inn mot biceps og avtrekkerbøylen over pekefingeren (Utkasteråpning ned.). Mål avstanden som skal til for at avtrekkeren skal ligge på ytterste leddet av fingeren. Dette målet kappes av bak. Pass på å få med kurven som er bak på kolben.

 

For å sjekke at tilpassningene er bra kan man legge opp hagla forran et speil og peke på seg selv, om pupillen ligger litt over skinna når du har god kinnkontakt er alt OK.

-

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

Kolbelengden: På med jaktklærne, ta hagla og legg kolbekappen inn mot biceps og avtrekkerbøylen over pekefingeren (Utkasteråpning ned.). Mål avstanden som skal til for at avtrekkeren skal ligge på ytterste leddet av fingeren. Dette målet kappes av bak. Pass på å få med kurven som er bak på kolben.-

 

Ikke gjør dette det er bare noe gammelt vås ! ta et anlegg (monter\sikt) med hagla da skal det være en 2-3 cm mellom nesa og tommelen slik at du ikke får juling av rekylen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...