Jump to content

Sauer hagle s/s


herjos89

Recommended Posts

De lages i Spania! Jeg tipper prisen blir under halvparten av det Sauer vil ha om en kontakter en av de beste produsentene der nede og får laget en etter eget ønske. Spanjolene kan lage flotte våpen om de vil, men viljen varierer sterkt. Jeg tror prisen fra norsk forhandler vil ligge på ca. 200000,-

For dette får man fortsatt kjøpt en meget fin engelskmann som er en mye bedre investering enn selv den beste kopì!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke kjøpe brukt? Masse fine tyske SS-hagler fra Sauer, Merkel, Simson osv. Mulig bruktmarkedet har avtatt noe etter de værste blyabstinensene la seg, men jeg ser stadig vekk slike hagler, alt fra simple 127, via folkevogna modell 8 til mer forseggjorte. Jeg har ikke sett nye dyre Suhlhagler, men ville heller hatt en strøken utgave fra 1930 til oppimot 1970 enn ei heilt ny. Jeg har en flittig brukt og meget brukspreget modell 8 i 12/70 og en usminket men naturlig skjønn og smekker og nett Simson 20/70. Etter min smak ligger lista lavt før jeg syns gravyren blir for jålete. Smekre avbalanserte hagler i 16 eller 20 med fint treverk og beskjeden gravyre faller meg best i smak.

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode svar, har egentlig veldig god erfaring med Sauer da jeg allerede har en Suhl Sauer fra Nittenhundre å sprett opp :-P Meget pålitelig hagle. Men da en typisk harejeger trenger "ny" hagle så må jeg være såpass tradisjonell å kjøpe 16 kaliber ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er selv på utkikk etter en s/s og ser det ligger noen brukte sauere tilsalgs. Men jeg kunne tenkt meg å prøvd en å sett hvordan den passer.. Så viss noen i Rogaland har en å ville latt meg tatt en titt hadde det vært supert :) alle de som er tilsalgs er så langt borte å jeg ville gjerne sjekka at den passer før jeg kjøper :) kontakt på PM i tilfelle :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...