Jump to content

Nybegynner


Mindess

Recommended Posts

Hei, jeg er helt ny innen bueskytting. har prøvd det litt og synes det viker artig og har lyst å kjøpe min egen bue. noen gode tips ? hva trenger jeg i en start pakke. hva er den store forskjellen på Compound buer og Recurve buer ? hvordan er det med pounds og dra vekt osv. tenker å bruke rundt tre til fire tusen. Jeg er forøvring 185 høy og veier rundt 90 kg 19 år.

Link to comment
Share on other sites

Det er lettere for en nybegynner å skyte akseptabelt med ei compound bue enn med recurve eller langbue. Med ditt budsjett ville jeg sett på e-bay om det er noe brukbart brukt. Eller blir prislappen for komplett utstyr fort noen tusen mer.

En mulighet er ei pakke fra huntersfriend

http://www.huntersfriend.eu/england/bow ... dge-en.htm

Denne kommer på ca 4400 komplett med alt du trenger.

Med din høyde trenger du 28 - 29 tommers dralengde, og du bør begynne med ca 40-45 punds dravekt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sikkert finne noen buer på Finn, men vær sikker på at du kjøper noe brukbart. Ingenting er mer frustrerende en å skyte med dårlig utstyr. Hvis du finner en bue du liker, post en link her og be om råd. Evt Bueprat på Facebook. Det er også et bra sted å be om hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...