Jump to content

Scoutguard SG550M Viltkamera .


shooter 2

Recommended Posts

Noen med erfaringer her ! Har satt ut på et kadaver men det som er problemet er at det kommer mange bilder uten at det er noe der og det kan virke som det er sollyset som utløser (tror jeg) . Noen som har tro på det og hva skal jeg forsøke og gjøre ? Har flyttet posisjon på kameraet uten at det hjalp noe spesielt . Følsomhet er satt til normal .

Link to comment
Share on other sites

jeg har to slike kamera og solskinn kan gjøre at det tar bilder. Det kan og være greiner på trær eller gress som beveger seg.

Jeg stilte sensetiviteten til høy og da blei jeg kvitt problemet.

Men det er fordel å sette opp kameraet slik at det ikke peker mot øst eller vest. Da kan solskinn utløse kameraet i det sola står opp og går ned.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar ! Jeg har satt det inn i en boks og ca 1.80 over bakken så det tilter litt ned . Hadde Jerv på åta i går kveld men det tikker inn et og annet bilde fortsatt . Ble bedre etter at jeg flyttet det men ikke bra . Du har ikke forsøkt med en liten skjerm over ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har satt opp et slikt nå ved et elgtråkk. Det har kommet noen tomme bilder, men ikke mange. Er det noen som har erfart hvordan det er å ha disse på steder dyr bare passerer, dvs ikke åte/saltstein? Kan det være at elgen allerede har passert når bildet utløses, og at det er grunnen til tomme bilder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...