Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ikke det du ber om, men 165 Accubond, 165 SST og 165 IB har i pipene mine gitt klart best hastighet og presisjon med 48,5-49,5 med N-550/URP. AB tåler litt mindre krutt ebb IB/SST. Tydeligvis litt stivere i mantelen og gir høyere trykk. IB/ST går hakket bedre i rifla mi og er det som blir brukt på jakt. Skyter når sjåføren har en god dag innenfor 5'r på BOJ hjorten på 300m

135 er veldig raskt med såpass tung kule som 165 grs i 308. Prøv fra 40-42 grs med 135 og vær fornøyd om du når 820m/s med normal pipelengde.

Posted

prøvde 40 gr med 135 krutt det ga brukbar samling :smile: , det er jo også en mulighet og bytte kruttype for bedre presisjon og mere fart :) har 43 cm pipe..

Posted

5'r på BOJ hjorten er om jeg ikke husker feil 60mm.

Får 845-855m/s med 57 cm løp og nevnte ladninger.

SST bruker jeg bare som treningskule da den og IB skyter helt likt. Til jaktbruk er den i villigste laget til å ekspandere for min smak. IB er bløt og ekspansjonsvillig og er sammen med Oryx, Deepcurl og Core Lock Ultra bant de beste til bruk i patroner med middels hastighet. Til raskere patroner mener jeg Accubond og Scirocco er bedre da de er hardere og gir litt mindre ekspandert diameter og derfor bedre penetrasjon.