Jump to content

327 fed. mag


Steinar_B

Recommended Posts

bahh.. er det så vanskli å la vær å svare idiotisk

å ja har sett det der, å amerikansk ladedata er svake uintresanne greier, stort sett, å kan det være slik at det kalibret ikke står i ladebøkene jeg har kanskje hmmm er jo en tanke...

å forøvrig så skjønner jeg ikke hvordan den der ladninga med 10gr n110 skal bli komprimert.. lader jo det i 32h&R uten noen for for tegn på overtrykk, å ladninga blir lett komprimert med 115gr kuler

Link to comment
Share on other sites

står jo der

"The loads presented here are held

slightly under the 45,000 psi

maximum average pressure for this

cartridge to insure easy extraction

from revolvers."

 

Vil si at 40000+ psi i revolver ikke er pingleladninger....

Link to comment
Share on other sites

spurte om noen hadde ladet kalibret her, å det hadde du tydligvis ikke gjort hassel, så hvorfor svare? å med en gang starte opp trollinga?

Har ikke vært inne her på lange tider nå, men ser det er ikke bedre en hva det var før. Å neste gang,, la vær å svar du om du ikke kan starte en normal samtale, akkurat som om du skulle snakket med en ukjent person!

Å du kan nå prøve å se selv om 10gr n110 blir særlig komprimert i ei 327 hylse, å til orientering, så står det så meget forskjellig i ladedata på kalibret, alt fra 10 til 15 gr me lillgunn,n110, h110. Så ja spurte om noen hadde lada, å ettersom en lader 32hr hylsa me 10gr n110 å det går knall, så virker ikek det spess mye gitt

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager altså på det mest innstendige at jeg brukte opp tiden min til å faktisk finne en troverdig kilde på Ladedata til deg. Beklager også at den ikke falt i smak og at jeg var frekk nok til å lure på hvilken kulevekt du hadde tenkt å bruke...

Link to comment
Share on other sites

les første meldinga di du, så spørr du deg selv om du hadde svart en totalt ukjent person på gata slik?

I den landsdelen jeg komme ri fra er slike svar det samme som å starte en konfrontasjon.

Skulle jaggu tro du var en lærer, da du virker som en meget bedrevitende person.

Link to comment
Share on other sites

Godt observert,

Derfor utnyter jeg muligheten til å berike samtalen med adekvate og varierende ord og uttrykk mens jeg faktisk øser av min generøse og alltid oppdaterte, samt korrekte kunnskap. Dog, uten at man skal hovere eller skli inn i det arrogante, for man bør alltid huske på at en ikke er i besittelse av Seraptas krukke på visdom og innsikt....

 

Forøvirg ville jeg nok ha svart noe slik som "les ladeboken" og let litt selv (Jeg er jo faktisk pedagog og ønsker at folk skal tilegne seg kunnskap selv, i stedet for å være late og kravstore motakere kun) på et slik spørsmål.

 

Men... på gaten vill man nok kunne tolke på kropspråket at det var en generell oppgitthet over spørsmål av typen som man lett kan finne svaret på selv, som det kommer så mange av. Jeg trodde jeg gjorde det relativt klart ved å faktisk finne frem en troverdig kilde.

 

Når det er sagt. 32H&R er jo et snodig kaliber, og ladedata for det er ganske slappe (Vistnok for å ikke sprenge de originale H&R revolveren. .327 kalibret er et forsøk på å en ny standard som kan lades til det man hadde tenkt for .32 H&R. Ikke for å få så mye mer ut av den. Men kalibret har fått et rykte for en del "gas cutting" og at det smeller grønnjævlig med lette kuler og harde ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Men du ville ikke svart ett ukjent menneske på byen slik med andre ord skjønner jeg. Normale mennesker overser ting de ikek gidder å bry seg meg i stede for å komme med idiotiske bemerkninger.

Trodde du faktisk var pedagog også, sier du til elevene dine at gahh.. er det så jævli vanskli å sjekke det ut på google? Eller viser du til kilder uten å legge til tåpelige uttrykk der du ønske å skape konflikt?

Link to comment
Share on other sites

Mulig Hassel sitt svar var noe bryskt, men ditt spørsmål og senere kommentarer vitner også om mangel av respekt for hva du holder på med... :roll:

 

Hvis 40000+ psi er pinglete - hva mener du da er et akseptabelt trykknivå? Vel lager Ruger solide revolvere , men det er jo en grunn til at sikkerhetsmarginene er der....

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...