Jump to content

Skytedriller som fremmer presisjon/hurtighet?


snake

Recommended Posts

For min egen del ved hurtigskyting bane 25 meter så er fokus på blinken mens jeg venter på at skivene skal vende ... i det øyeblikket skivene vender holdes fokus på blinken mens du løfter våpenet og plasserer siktemidlene i linje mellom deg og blinken, i et kort sekund skifter fokus fra blinken til siktemidlene for å finjustere før du trekker av.

 

Med litt trening i sakte tempo vil du etter hvert øke muskelminne og skytetiden faller betraktelig.

 

Skytestilling kan variere fra person til person men for at dette skal gå hurtig i f.eks en serie på 5 skudd må du finne en stilling hvor du avslappet kan heve våpenet med lukkede øyne og så å si sikte midt i når du åpner øynene ... da slipper du å bruke unødig tid på å justere inn siktet sideveis.

 

Ett og ett skudd er en ting, et større dilemma er trening på 5 og 5 skudd på 10, 8 og 6 sekunder hvor skuddtakten og rytmen avgjør om du treffer bra eller dårlig, noen kjører samme skuddtakten på alle seriene dvs innenfor 6 sekunder mens andre og de fleste tror jeg anpasser og bruker max tid pr serie ... anbefaler å teste ut begge metoder.

 

I millitæret trente vi noe som kalles øyeblikks-skuddet, i teorien bruke toppen av siktemidlene til å grovsikte før skuddet gikk av ... har forsøkt dette med pistol og revolver ved hurtigskyting både på bane og felt uten hell da kort siktelinje på en 6" pistol gir for stort avvik i forhold til en MP5 eller AG3 hvor dette fungerer utmerket.

 

Håper noe av dette kan være til hjelp :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...