Jump to content

Weatherby SA 08 12/76 Upland


Akanozze

Recommended Posts

Har lyst på halvauto, og har sett på denne hagla, da den ligger omtrent i it prisleie. Hadde vært fint om noen kunne dele litt erfaringer og plusser og minuser ved hagla.

Hvordan er den å pusse/rense? Virker 24 gr?

 

Er også åpen for andre alternativer, men helst under 8000 kr.

Link to comment
Share on other sites

En venn har synthutgaven av denne, og jeg likern' for å være ærlig. Den monteres godt og jeg skyter like bra med den som min egen "vante" halvauto.

Det blir litt skitt å pusse siden den er gassdrevet, men ikke noe mer enn standard gass halvautoer vil jeg tro.

 

Et minus er at den ikke veksler alle 24g leirduepatroner. Saga Euro Trap (XXL) er vel den eneste den veksler konsistent uten feil (av de få som er prøvd), men så er dette en patron med bra futt i også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den også i synt utgave, er veldig fornøyd med den :)

Etter at den kom i hus har ikke O/U hagla vært med en eneste tur ut på jakt..

 

den er lett/kjapp og demontere, og den veksler alle skudd fint (har ennå ikke opplevd at den ikke har fyrt av når jeg presser inn avtrekkeren ;)

det følger med 2 forskjellige "ringer" som man bytter etter hvordan type skudd man skal skyte, en er for jakt-skudd og en er for leirdue-skudd (tar ca 1 min og bytte disse "ringene")

 

det negative med den er at man ikke kan legge skudd i kammer/magasin uten at sikring er av, skjønner ikke helt hvorfor weatherby har lagd den sånn men sånn er det.

blåneringen er ikke no og skryte av, den for fort riper..

 

Men jeg har ikke noe problem med og anbefale deg den hagla ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...