Jump to content

Hvor kan jeg skyte i stange omegn?


Recommended Posts

Hei.

Jeg har flyttet hit i sommer jeg og. Etter hva jeg har hørt og funnet ut av er det en skytebane på Temmen mellom Tangen og Stange (NJFF-Bane). Hørte også av en at det er en DFS-Bane her nede ved Tangen/Espa, men husker ikke helt i farta hvor den er i farta.

Link to comment
Share on other sites

Store muligheter:-)

DFS bane på Bryhnitjernet med 100-200-300m pluss et par selvanvisere på 140 og litt over 200.

På tirsdager er det treninger der, så da går det å dra dit og melde seg inn. Koster 250 i året mener jeg.

Da skyter dere ons-lør-søn så mye dere ønsker så sant det ikke er stevner der, MEN da kan dere dra ut til lisetra. Ved innmelding i stange og romedal skytterlag som det heter på bryhni, så kan og lisetra brukes. Der er det 100m under tak, og ut til 500m på feltbana. Feltbana der er skjelden opptatt. Bruker begge disse banene en del. På bryhni er det elektroniske skiver på 100 og 200.

Link to comment
Share on other sites

Store muligheter:-)

DFS bane på Bryhnitjernet med 100-200-300m pluss et par selvanvisere på 140 og litt over 200.

På tirsdager er det treninger der, så da går det å dra dit og melde seg inn. Koster 250 i året mener jeg.

Da skyter dere ons-lør-søn så mye dere ønsker så sant det ikke er stevner der, MEN da kan dere dra ut til lisetra. Ved innmelding i stange og romedal skytterlag som det heter på bryhni, så kan og lisetra brukes. Der er det 100m under tak, og ut til 500m på feltbana. Feltbana der er skjelden opptatt. Bruker begge disse banene en del. På bryhni er det elektroniske skiver på 100 og 200.

Når du sier det, så tru ei kanskje ei har sett skiltet der. får ta en tur nedpå og høre :)

Link to comment
Share on other sites

Ha, ha... Ja bortsett fra at trap-banen er vinklet rett mot sola på ettermiddagen. Jeg var der jeg også. Jeg sleit mildt sagt, med å fokusere på duene.

Riflebanen var super å skyte på. Men det er vel bare 100m der?

 

Traff bare trivelige folk i hvert fall. :)

Link to comment
Share on other sites

Trap-banen er ikke optimalt vinklet mtp kveldsolen, nei. Det mangler ganske mye også:lol: Er kun 100m, ja. Temmen er en flott plass om man kun skal skyte elg. (Og duer, da) Men har man andre planer, trenger man ikke reise dit en gang. Jeg brukte banen hver eneste dag i noen år. Skjøt kun benk. Men nytt styre satte en effektiv stopper for den slags. Det vakke æljskyting...:???:

Da er Bryni og Lisetra gode å ha;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...