Jump to content

Bytte løp selv, Remington 700


Recommended Posts

Hei, har fått tilpasset et LW løp til min 700 av børsemaker, og det er montert nå. Jeg har også det orginale løpet som er gått et par hundre skudd (30-06) Hvis jeg lager meg noen bøssinger så jeg får løpet fast i skrustikka, og lager meg, eller kjøper en låskassenøkkel. Kan jeg da skifte over løp som jeg vil, uten å måtte sjekke headspace osv osv.. Begge løpene er jo tilpasset låskassen, og gjengene stopper vel mot brystningen, er det noen fallgruver jeg bør være klar over her ? Aldri skrudd ut et løp før.

 

Det nye løpet er i kaliber type stor hylse, liten kule og egner seg ikke til mengdetrening, da er løpet borte før jakta, men ønsker å trene med samme rifla og avtrekk. Det er samme støtbunn, så boltmessig slipper jeg å gjøre noe.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gå greit å bytte mellom løpa selv.Problemet med Remington er rekylklakken som er som ei skive mellom kassa og løpet.Denne må skrues fast slik at du får løp og låskasse i stokken etter pipebytte.Min låskassenøkkel til Remington har spor slik at denn fixseres og blir likt montert hver gang

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har nettopp bygget en rifle på Remington 700LH lang kasse.

Å skru av og på løpet er greit så lenge du har mulighet til å sikre at rekylklakken er rett.

 

Du sier at du har skiftet løp til LW av en børsemaker. Da er vel sjansen tilstede for at han har rettet opp gjengene og "face" på låskassekanskje sluttstykkeklakker og headfacepå sluttstykke.

 

Remington har ofte skjevheter i gjengene og også tapered. Hvis det er rettet opp er det nye løpet oversize og det originale løpet vil ha veldig slarkete gjenger.

 

Jeg måtte rette opp til ca 15tusenedels tomme på diameter så det er ganske mye .

 

Hvis ikke børsemaker har rettet opp gjengene er det greit å skru det originale løpet på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...