Jump to content

laminat finish noen med erfaringer?


Recommended Posts

Har bestilt et laminat skjefte fra boyds. Dette er en uferdig stokk. Har fått meg litt erfaringer på valnøtt med oljer. Men etter å ha lest litt på kammeret ser jeg at mange har fått veldig tunge stokker. Har noen tanker om hva som kan gjøres lister de opp under. Fint om noen kan komme med innspill evt. avskrive dårlige ideer.

 

-Olje finsih det finnes jo en del forskjellige oljer. Etter min erfaring på valnøtt fungerer kokt linolje bra, men trenger en form for topcoating.

-topcoating kan være f.eks. finish olje dette er et fint produkt på mange måter men etter mine erfaringer mørklegger det tverrved veldig. Noe som ikke er ønskelig. spesiselt ikke på et laminat.

-topcoating alternativet kan være trueolje. denne har jeg ikke prøvd men fordelen er vel at den herder så fort at den ikke farger endeved.

-Duracoat har en klar lakk. har lakkert en trestokk med farget dura før og det fungerte jo det etter mange nok lag. eneste "problemet" jeg kan se er at jeg risikerer og slå hull på finishen og deremed tilate vann inn i stokken.

-kkc stokk olje er jo alltids en mulighet.

 

fint med tilbakemelder og forslag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...