Jump to content

Ny jaktdress!


sander22

Recommended Posts

Hei! Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en skikkelig jaktdress. De jeg har vurdert sterkest er Norrøna Finnskogen dressen og Härkila Pro Hunter dressen. Ettersom jeg har skjønt er dressen til Härkila mer slitesterk enn dressen til Norrøna, mens Norrønas dress er mer lydsvak og letter. Har skjønt at begge er veldig slitesterke, og holder i mange år. Jeg jakter i skogsmiljø med postering på elg og rådyr, men også støkkjakt på storfugl, dvs jeg trenger noe som er varmt, men også noe jeg kan gå noen timer i :) Pris har ikke så veldig mye å si, i om med at jeg akkurat har hatt konfirmasjon :lol::winke1: Om det er noen som erfaringer med disse plaggene og kunne delt fordeler og ulemper, hadde det vært supert! :) Tar turen til Jakt&Friluft i Arendal til onsdag, så hadde vært bra med svar før det ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt den samme Norrøna Finnskogen-dressen i 12 år nå, og har brukt den mye.Har fortsatt ikke klart å slite hull i den, men har vært forsiktig rundt bålet riktignok.Den har fungert topp til det som er viktigst, holde vann og vind ute.Det jeg kan utsette på den, hvis de ikke har endret design, er at jeg synes det er litt trange radiolommer, at jeg savner ett innvendig hull fra radiolommer slik at man kan ha ledning til mic hengende på innsiden av jakken samt at jeg savner hemper på skuldrene til å hekte skogsantenne gjennom.Men dette er småplukk, det er en super dress!

Link to comment
Share on other sites

"Låner" denne tråden litt og lurer litt på samme sak som trådstarter mtp. Härkila Pro Hunter jakke. Er det noen som har erfaringer med størrelsen på disse jakkene? Har sett på størrelsestabell på harkila sine hjemmesider, men er usikker på hvilken størrelse jeg skal ta for å få plass til litt lag under jakken, men også for at den ikke skal bli alt for stor og "posete". Er selv 190+ på strømpelesten, 120 vidde rundt brystkassa og ca 105cm på mitt breieste punkt rundt magan. Noen som vil "anbefale" rett størrelse til meg? Liker at det er litt plass og rom for luft, men ikke at jakken skal bli altfor stor slik at evt. fluktskyting med hagle osv. blir problematisk mtp. at våpen henger seg opp i diger jakke.

 

Har spekulert lenge på dette, men har ikke mulighet til å få prøvd noen jakker, så trenger sårt råd fra de som har litt peiling på dette og kanskje erfaring med det selv. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...