Jump to content

Bilbur til drever


stefanvp

Recommended Posts

Hei, Tenkte jeg skulle få laget et dobbelbur til å ha i bilen. Er lei skranglete nettingbur. Bilen er en Mitsubishi Pajero varebil... Har en drever i dag, men det blir nok snart en til. Så da kjøper jeg like godt dobbelbur med en gang.

 

Men jeg er veldig usikker på størrelsen. De skal vel ikke ha altfor god plass i bilen med tanke på sikkerhet, men samtidig bør de jo ligge greit om det skulle bli overnatting i bilen på en og annen jakttur. Eller at den ene bikkja ligger der mens den andre er ute og jager. Noen som har erfaringer rundt størrelse?

 

Og hvilken produsent er tingen tro? Har sendt mail til aluconsult, trønderburet, bonzobur og kela.

Kela antyder rundt 3400, og de andre ligger mellom 6 og 7 000. Trøndeburet er det dyreste.

 

Noen som har prøvd disse bura og kan hjelpe meg litt på vei her. Det er klart Kela frister siden det er såpass mye rimeligere...

Link to comment
Share on other sites

Var også lei av skranglete nettingbur og kjøpte et nesten ubrukt Trønderbur på finn til godt under halv nypris. Sjekker du finn innimellom så kommer det snart ut noe i nærheten av deg, og som passer.

 

Kjempegreie bur, men alle du nevner holder vel høy kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare pris vel?

Jeg kjøpte Variocage og har det stille i bilen, kollisjonstestet (krympesone) og nødutgang forover ved påkjørsel bakfra. Håper jo selvfølgelig at jeg aldri får bruk for det, men ....

 

http://www.petworld.no/no/artiklar/hund ... index.html" target="_blank

 

mvh

Isbjønn

 

Nei det er selvfølgelig ikke bare pris. Da hadde jeg bestilt det billigste for lengst ;-)

Veldig fine de variocage bura. Sett litt på de, men jeg vil ha døra på sidene.

Så jeg må få laget noe ser det ut til.

Link to comment
Share on other sites

Hva med et på deling?

Jeg hadde dobbelt variocage, men har nå bytta til det største enkle buret fra Herkules. Anbedales virkelig!

Variocage er bra, men altfor tungt dersom det må flyttes på. Liker Herkules' høye vegger og genial enkel lukking på døra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...