Jump to content

Bygging av 1911


Glimmerman

Recommended Posts

Hei

 

Har en .45ACP Para Ordnance "BIG HAWG"

 

Sitter og funderer på et lite byggeprosjekt. Om jeg har forstått 1911 er dette nesten å regne for LEGO :-) Tanken min helt uten filter (kunnskap)er som følgende.

 

Ny ramme (single stack) + alle deler i ramme :) Bruke løp og sleide fra paran !!

 

Er dette mulig ? :-)

 

Jan

Link to comment
Share on other sites

Det burde vel gå men bortkastede penger. Det er billige 1911 rundt om kring. Når du er ferdig så koster det like mye som en Les Baer hos Intersport bogstad veien og bruktprisen er som en franken gun = det smarte er å kjøpe en Les Baer med en gang. På den anne side går du glipp av mye morro.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg har forstått 1911 er dette nesten å regne for LEGO :-) Tanken min helt uten filter (kunnskap)er som følgende.

 

Ny ramme (single stack) + alle deler i ramme :) Bruke løp og sleide fra paran !!

 

Er dette mulig ? :-)

Fullt mulig, men uten kunnskap og evt. uten kunnskap innen finmekanisk bearbeiding så bør du glemme det. Greit 1911 er litt lego, men det er likevel ting som MÅ stemme for at den skal være sikker i bruk og fungere.

Link to comment
Share on other sites

På den anne side går du glipp av mye morro.

 

Det er nettopp denne morrofaktoren som frister :-) Pluss at man muligens lærer noe i prosessen. Para'n er kjøpt billig og er min første 1911 (men neppe den siste). Har skjønt såpass at det ikke lønner seg å holde på med slike prosjekter, men det forhindrer ikke folk å kjøpe gamle mausere (been there done that) å fikse disse. :-)

 

Neste spørsmål: Hvordan er tilgangen på 1911 deler i fedrelandet ? Er det Midway som er "best" eller må jeg belage meg på å få det meste fra USA ??

 

Har noen videoer fra bl.a. AGI om å bygge opp 1911 og håper at det skal være noe hjelp i disse da. :-)

 

Mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Du skal være ganske kreativ for å få ting nøyaktig uten jigger og spesialverktøy for deler som må tilpasses. Fort gjort å lage seg en helauto 1911 hvis du gjør noe feil på delene disconnector, hane og sear... Og på toppen av dette sikring som plutselig ikke er sikring...

I tillegg så kan du rasere løp og sleide hvis berrel link ikke er riktig tilpasset.

 

Les lektyre om emnet og finn ut om dette er overkommelig for deg. Har du to tommeltotter og 8 fingre kombinert med teknisk forståelse så kan det gå bra :)

Link to comment
Share on other sites

........Det burde vel gå men bortkastede penger.........

Hehe.....leser man litt om dem prosjektene dine, så er det jo svidd av noen kroner på

børsemakerabeid om jeg ikke tar feil. Det kan jo hende andre ønsker å putte

litt av kunskapen inn i hodet isteden for hos en børsemaker.

 

Har all respekt for dem som vil gå veien om å bygge ting. Man lærer utroligt mye, og

noen ganger tror jeg dem som har lært seg endel ting på denne måten kan mere en

enkelte børsemakere.

 

Jeg kjenner ikke den Para'n, men det er vel mye som tyder på at det bare er ramma som

er andeledes siden det er en dobbelstack. Ellers er alt annet kankje 1911. Selve avtrekkeren

har kanskje en bøyle som er noe videre får å omslutte et dobbel stack magasin, og jeg vet

ikke om magasin utløseren kansje har andre dimesjoner.

 

Jeg tror det kommer litt an på hva type du selv er og hva du normalt driver med. Det er

ikke gitt at alle setter seg like godt inn i ting og har muligheten for å mekke og ordne, men

som en skriver ovenfor....har du 2 tomler og 8 fingrer og rimelig bra teknisk forståelse,

så er det bare og prøve. Går det greit blir du rik på kunnskap, får du trøbbel så kan du

alltids gå tilbake.

 

Men kjøp desse kuhnhausen bøkene + et utvalg av barrel links og en avtrekker for single

stack, så tipper jeg du kommer nærme målet. Men du bør hele tiden tenke på at prosessen

kan reverseres tilbake til original vist du ikke kommer i mål.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle.

 

Da er begge 1911 bøkene til Jerry Kuhnhausen i posten, gleder meg til å gå igang på prosjektet. Greit å ha noe å pusle med til vinteren. Mens jeg venter på bøkene får jeg sett litt video fra AGI og Wilson. :-)

 

Takk for hjelpen alle dere som har svart meg. :-)

 

Mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...