Jump to content

Forslag til komplette pussesett (rifle . 223)


tcg

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal kjøpe nytt pusseutstyr til en sauer .223 rifle jeg kjøpte og er på utkikk etter komplette pakker der alt er inkludert.

 

Jeg har sett på skytterlinkens pakketilbud som inkluderer utstyr til både .223 og .308 riflen min, men jeg er usikker på om 2990,- kr er overpriset for en slik pakke.

 

http://skytterlinken.mamutweb.com/Shop/Product/Pussekasse-Tipton-komplett-med-utstyr-762cal-22/200003

 

Jeg må overhode ikke kjøpe en ferdig fylt pussekasse, og har ikke noe imot å bestille utstyret hver for seg men til nå har jeg ikke funnet en nettside som selger alt det pusseutstyret som trengs.

 

Vet dere om skytterlinkens pussekasse er et godt kjøp, og evt. om det er noen andre steder jeg burde kjøpe/sette sammen en slik pussepakke? :)

 

 

 

Pusse settet bør inneholde:

- tipton/parker hale hel pussestokk

- pussebenk/stativ (gjerne lett å ta med seg/pakke sammen)

- pussestokkinnføring (boreguide)

- kammerbørste

- bronse + nylon børster

- pussepinne

- pussepropper (stor pakke)

- pusseøye

- pusselapper (stor pakke)

+ godt anbefalt olje/solvent ect.

Link to comment
Share on other sites

Du verden...3000,-? Jo, når man stuper nedi kassa her hjemme, er det nok dilldall for det samme pluss litt til;-)

Jeg har, eller bruker: (Parker-Hale) pussestokk, "Jag" og lapper (ikke propper, fordi jeg gidder ikke skru de av, og en lapp synes jeg er lettere fordi den faller av i returen) bronsebørste og en kal 16 ullsudd som jeg har formet etter kammeret. Av flytende bruker jeg Super1, KG12 og JB pasta. Thats it... Omega fett (rødt) er forresten gørfint for bolten. Silkemyk gange8-)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips :) det virker som de fleste lar pussesettet sitt utvide seg over tid. Mulig jeg ender opp med å kjøpe utstyret litt her og der, men må innrømme det hadde vært godt å få det overstått ved å kjøpe en pakkeløsning der man kan være sikker på at man har alt. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er utrolig mye "kjekt å ha" utstyr på pussefronten også. Og du ender nok opp med en haug rariteter, du som mange andre;-) Tror bla skytterlinken har det samme som jeg listet opp, men det er vel også det du faktisk trenger for å pusse rifla. Har du tilgang på litt finér, ei sag og noen skruer, lager du fint et pussestativ som du også kan bruke til mindre jobber på rifla. Kikkertmontasje, justere avtrekk osv. Men jeg ser også fordelen med å ha remedier og stativ i ett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...