Veidinn Posted May 3, 2013 Posted May 3, 2013 Tenkte jeg fikk dele dette bilde med dere siden det er helg. Vanskelig å få til godt bilde av dette men det kan nok forstørres litt. Andre som har disse patronene, mener de fleste er ganske uvanlige(?) ....
skogsmann Posted May 3, 2013 Posted May 3, 2013 Fin samling der der med flere vanskelige patroner å få tak i. De aller fleste er uvanlige vil jeg si ja. Bra det kommer litt bilder av samlinger her inne.
Veidinn Posted May 4, 2013 Author Posted May 4, 2013 Ja jeg innbiller meg at mange av patronene på bildet er uvanlige. Var der andre som hadde disse patronene på bildet i samlingene sine?
skogsmann Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Jeg har ingen av de på bildet, men har tilgang på 7mm steyr, 9mm bergmann nr 6, 6,35 Grand P. og 7,65 Borehardt. (med forbehold om at du hadde alle de. Får ikke zoomet inn på bildet nå.) Ikke patroner man ofte kommer over. Men hva er det du har de liggende i ? Skulle likt å sett større oversiktsbilde av hvordan disse (og gjerne andre) patroner oppbevares.
Sammleren Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Veidinn, hvor har du fått tak i dette underlaget ditt? mangler sånne til min samling http://gammlevaapen.net/side15.html
Veidinn Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 Det er et brett/underlag til et stativ som man setter oppvasken til tørk i. Blir nok litt dyrt å legge en stor samling i slike.
Sammleren Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Ser du har blanks i 6,5 sunngård i de forskjellige utførelelsene også, er det 8mm blanks der også?
Veidinn Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 (edited) Det er nok 6,5 drill/eksersis, alle slike er uten ladning og det vil være meget vanskelig å få inn noen ladning. De er også så tynne at der trolig ville flydd av fliker hvis de ble skutt med en ladning. Har aldri sett 8mm drill. Edited May 6, 2013 by Guest
Recommended Posts