Jump to content

Noen som har fått igjen Benelli WC fra Italia?


Darren

Recommended Posts

Jeg la ut en tråd tidligere om at alle nyere Benelli WC ble kalt tilbake til importøren for rammebytte pga det var funnet sprekker på noen av dem.

 

Min har nå kommet tilbake fra Italia med ny ramme og har fått et annet rammenummer. Problemet er at den nå har for mange feilfunksjoneringer.

 

Jeg har tidligere skudd 3-4000 skudd med den uten et eneste klikk av noe slag. Nå feilfunksjonerer den på ca 10 prosent av skudda. Det er to typer feil: Den ene er at hylsa på vei ut av magasinet treffer underkant av løpet og "knekker" mot godset under løpet. Den andre er for svakt anslag, antagelig som en følge av at hylsa ikke er helt på plass når tennåla kommer.

 

Har byttet tennål, vekslet mellom tre forskjellige magasiner og prøvd tre ulike typer ammo...

 

Noen andre som har opplevd dette etter å ha fått pistolen igjen?

Link to comment
Share on other sites

mulig du må få sett litt på laderampen.. er usikker på hvilken feil du har da. men en kjenning hadde problemer med mating fra magasin. enten stuket de i toppen i løpet eller ble ikke med ut av magasin i det hele tatt... vet han justerte magasinet litt og laderampen bittelitt. skal ikke garantere dette er ditt problem da.

Link to comment
Share on other sites

Problemet var både stuking i godset under hulet i løpet og klikk uten antenning. Er ikke egen laderampe på Benelli, men magasinet fungerer som rampe. På GSP'en jeg har er det idiotsikker styring fra magasin og inn i løpet, og aldri noe tull! 8)

 

Jeg har nå fått tilbud av den nye importøren om en spell ny pistol i bytte for den som ikke funker. Bare postgangen igjen.

 

Dette kaller jeg bra service!

Link to comment
Share on other sites

det kan sies å være bra service. men problemet du har med klikking kan være at løpet er satt inn litt for langt frem i ramma. slik er det i allefall på en kjenning sitt våpen som kom tilbake, det med stuking i løpet er mulgens så enkelt som for trangt magasin. den holder igjen kula litt for mye så den får litt annen fart/slipp i magasinet å stuker dermed i toppen.

men lykke til med nytt våpen da. får bare håpe det er bedre enn det du har nå

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått ny pistol og allerede levert den tilbake til importøren! Fem feilfunksjoneringer av ulike typer på 100 skudd med et kliss nytt våpen er ikke godt nok for meg.

 

Importøren innrømmer at det nå er store problemer med en del av de nye Benelliene, men har ikke noen gode løsninger så da er det bare for meg å kreve kjøpet hevet og satse på noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Kan tenke meg det ordna problemene, men det er jo ikke bra at vi som kunder av våpen i den prisklassen må tilpasse og modifisere for å få det til å funke...

 

Det er ganske stor forskjell på hvordan første og andre skuddet treffer mot løpet kontra femte og sjette. En materampe ala den på GSP'en ville ganske sikkert vært løsningen

Link to comment
Share on other sites

Stod ved siden av en på standplass går som hadde store problemer med Benelli'n sin. Samme feil som trådstarter beskriver. Dette er en eldre, erfaren skytter, han har prøvd forskjellig ammo og magasiner. Ingenting hjelper. Mye av sesongen hans er nå spolert. Pardini er bestilt...

 

Sent from my RM-821_eu_euro1_247 using Board Express

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...