Jump to content

Ladedata til woodleigh 140grs pp 6,5x55


Einar_AE

Recommended Posts

Heps.

 

Endte opp med å kjøpe noen slike og det viser seg at det ikke er så mye ladedata å finne.

Noen som har data med helst N560 eller N160 krutt ?

 

Finner noen ladninger med 44grs N160 i denne tråden : viewtopic.php?f=17&t=71653&p=774961&hilit=WOODLEIGH+6%2C5x55#p774961 og her er det også noe data med MRP.

 

i Vihtavuori sin "reloading guide" på side 2 står det at N560 har samme brennhastighet som MRP http://www.lapua.com/upload/downloads/b ... 012eng.pdf

 

Regner da med at jeg kan ta utgangspunkt i MRP ladedataene med mitt N560 krutt og jobbe meg opp mot det som står som maks, 48 grs ?

 

Noen som har Quickload som kan bekrefte at 48 grs er opp mot maks ?

 

På forhånd takk !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøvde litt forskjellige ledninger med både N160, N560 og MRP.

Fikkklart best samlinger med n160 men klart godkjente med de andre kutta også.

 

44 grs 160 :

 

image-2.jpg

 

Har skutt 2 bevere med denne ladningen sålangt og det har fungert veldig bra. Såvidt synlig inngang, og ikke store utgangshullet i skinnet, samtlig som det har vært så og si rett ned for beverene.

 

Kommer til å benytte denne til høsten på alt som har pels :)

Link to comment
Share on other sites

ikke store utgangshullet i skinnet, samtlig som det har vært så og si rett ned for beverene.

Lite utgangshull høres riktig ut ja, siste dyret jeg skøyt på med denne kula i dette kaliberet var en elg. selv om kula gikk gjennom begge lungene, sprang den 400 meter og måtte skytes en gang til 10 minutter senere....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...