Jump to content

Spørsmål angående hjorteviltforskriften


MacJoJo

Recommended Posts

Jeg har ett spørsmål til Kammeratene angående Hjorteviltforskriften med retningslinjer.

 

Spørsmålet gjelder retningslinjene til §14, nederst på side 18, i dokumentet jeg linker til.

 

Der står det som følger:

Forskriften inneholder ingen krav om at det som i dag betegnes som "storvald" skal oppløses umiddelbart. Dermed kan bestandsplanområder og storvald eksistere parallelt.

 

Hva menes med denne teksten? Er det, eller er det ikke, en oppfordring til å etablere storvald?

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg forstår det så noe lignende det vi har idag med jaktfelt i storvald men storvald i et bestandsplanområde forblir en juridisk enhet.

Bestandsplanområde blir vel mer en samarbeidsform i forvaltningen av en større region. Jeg ser det mest som en måte for "forskere" og andre til å få sugerør inn i de kommunale viltfondene.

Og at der vil dukke opp flere konger og keisere. Man ser det allerede idag i endel storvald, hvor ganske inkompetente folk får formye makt og lager regler som : spissbukker skytes kun på tirsdager, kalver på fredager o.s.v. Selvsagt litt på spissen dette men det er fa... ikke langt ifra mange steder. Verst er bukkefundamentalistene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...