Jump to content

Montering av Timney avtrekk med sikring M98


NOLAN

Recommended Posts

Flott!

Det er ikke alle M98 som har den ?? så det er ikke hele verden å fjerne litt av den da?

 

Er det noe ellers og tenke på med tanke på sikkerhet? Har aldri montert slike ting førr.

Er de helt forkastelig og uansvarligt å ikke la en børsemaker se på funktion etterpå?

Link to comment
Share on other sites

Dette blir spennende.. eller ja.. man lærer hver dag som min gamle far sa.

Eller som de sier i Sverige, Bönhasen skrur igjen..

 

 

Etter at ha gått løs med Cobra fjellborrmaskin, vinkelsliper og noen diamantfiler jeg fant så er boltmuffen litt mindre og går nå klar fra sikringen..

Men gangen i slutstykket er ikke fin, feilen(?) er lokalisert til den ovre dingsen på avtrekken som sikkert har et navn.

Se bilde.. er ikke likt i det hele tatt.

I tillegg så virker ikke avfyring 100%, mere 90%.

De gangerne det ikke virker så hopper tennstempel fram ca 1mm og fyrer ikke helt av førens slutstykkearmen løftes litt.

 

p1060051.JPG

Link to comment
Share on other sites

Er det noe ellers og tenke på med tanke på sikkerhet? Har aldri montert slike ting førr.

Er de helt forkastelig og uansvarligt å ikke la en børsemaker se på funktion etterpå?

 

Denne videon trur jeg alle burde se som skrur på avtrekk på mauser, i slutten på filmen er det noen verdifulle tips om sikkerhet som en kan kontrollere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...