Jump to content

Justerbar kolbekam på KKC modefisering????


Recommended Posts

Hei folkens Lurte på å skifte ut de eksisterende umbrako festeskruene til kolbekammen med rattmutter/rattskrue. Dette for å slippe å ha med meg værktøy for å få løsnet den.... siden jeg har montert så stor kikket må jeg ha kinnstykket så høyt at jeg ikke får ut sluttstykket uten å løsne det.

 

Lånt et bilde fra en tråd her på kammeret, har lyst på noe alla disse hjulene, men kan ikke feste skruene fast på ett punkt i kolben som på dette bildet...... for høyde justeringen er på kolben, ikke kinnstykket. Med andre ord; Bruke det systemet som er der men med skikkelige hjul/knotter istedet for det orginale. Litt vanskelig forklare.. men dere som har sett på en kkc-stokk, eventuelt har en veit hva jeg mener

 

f94b5574.jpg

 

img1832KKC-bilde-1.jpg

 

Problemet mitt er at jeg veit ikke helt hvor jeg skal begynne å leite etter deler??? Bor ganske avsides liggende til så om det er rå å få handla på nett hadde det vært gull....

 

Har forresten sett på siden :http://t-nuts.com/product_info.php?products_id=210{6}130&osCsid=2d2890bc9e83005d11d9b433db9456c5 men å finne komponenter som passer der fiksa værtfall ikke jeg (mm og tommer omhverandre) Hjelp!!

 

 

Er det noen der ute som har tenkt samme tanken? eller enda bedre, gjort noe slikt?? Håper virkelig noen kan hjelpe med og oppdrive deler til dette "prosjektet"

 

Blir meget takknemmelig og glad om noen kunne hjelpe meg :)

 

MVH SniperElite.

Link to comment
Share on other sites

Dette er noe i den samme duren som jeg ordna til på mi rifle, med tanke på at man kan løsne og dra til for hånd :smile:

 

Nå er ikke de rattmutrene jeg ordna like "fancy" eller stilige som de du linka til, men de fungerer endog.

Man får kjøpt sånnt i en maskinvare forretning. Jeg bestillte mine, sammen med boltene i størrelse M6, hos Tønsberg maskinvareforretning.

De sende de bare til jobben i posten :winke1:

5_zpse6c0635d.jpg

 

Nå er jeg ikke sikker på åssen innfestningen er når det kommer til boltene på kolben din.

Men om det er som jeg tenker det, så er det et gjengeparti i motsatt side av forhøyern din.

Da kan du lime rattmutrene på enden av en bolt som passer, eller det er mulig de har ferdige bolter med rattmutre fast montert :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...