Jump to content

Howa 1500.22-250


gunni

Recommended Posts

Hei.

Lurte på om noen hadde tips om hvilken helmantel kule jeg burde prøve i min Howa.Har prøvd BT kuler, men det kan jeg bare glemme,har også prøvd norma 50grein. Men tror disse blir litt for tunge.Sierra 40 grein sammler på klistrelappen på 170 m,men disse kulene ødelegger ganske mye.Det kommer vel av hulspissen. Håper noen kan hjelpe meg. :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv Howa i 22-250 , men hva er problemet , presisjon eller kjøttødeleggelser ?

 

Jeg bruker kun 55gr Sierra gameking blyspiss og 35gr Hornady V-Max. Begge går tilnærmet likt på 100m , V-maxen brukes på kråker og annet småsnacks mens Gamekingen brukes på det som skal spises + småsnacks om det er vind.

Link to comment
Share on other sites

En Howa i 22-250 er også i mitt våpenskap. For varmint 55 gr v max, for matvilt 55gr GK og win 64 pp.

GK og V-max gir begge god presisjon.

En kule jeg enda ikke har fått til å gå godt er 53gr barns tsx.

Kan hendedu må eksprimentere litt med laning og friflukt før du får gode samlinger

Link to comment
Share on other sites

Rhino 50gr Solid Shank er noe av det minst kjøtødelegende du kan putte i børsa. På bildet ser du 5 skudd samlingen til disse kulene i min Howa 22-250 varmint. Har felt to bukker med disse kulene i år, og "kjøtt ødelegelsen" var minimal. Den siste ble felt på 210m :twisted: .

getattachment1yp6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...