Jump to content

Oppussing av remington 700


St1

Recommended Posts

Uansett hva jeg googler i våpensammenheng så blir jeg linket til kammeret, dermed er det vel like greit å spørre her...

 

Jeg har planer om å gi en gammel remington 700 jeg har stående et lite løft. Det er en remington 700 BDL med kort kasse (308win) og en lakkert trekstokk som

ikke ser ut i måneskinn. Børsa er arvet og derfor har jeg lyst til å ta vare på den. I tillegg har jeg behov for et våpen å gå med, postrifler har jeg.

Har planer om sette en ny stokk på den og har lurt på en Bell&Carlson Carbelite. Noen som har erfaring med disse og kan si noe om : 1. Vekta på dem da det ikke står spes på midway sine sider (skal som nevnt gå med den), 2. kan man slippe kassa rett oppi eller må jeg til børsemaker for tilpassing?

 

Andre forslag til egnet stokk? Lett, pris rundt 2000, ikke myk, ikke "hul" og ikke for bratt pistolgrep er kriterier.

 

Jeg har også lurt på å bytte løp til 338 federal. Børsemaker mener dette vil koste 3500, høres dette ok ut? Noen som kan si noe om kulebanen på denne sammenlignet med f.eks 308/30-06 med kulevekt på 200grains ut til 200 meter?

Link to comment
Share on other sites

Den møter nok ikke kriteriene dine siden den er hul, men original SPS Varmint-stokker finnes det nok noen av rundt omkring hvis det kunne ha vært et alternativ. Vesentlig billigere enn 2000,- også da selvfølgelig. Jeg har en slik en liggende (tatt av ny rifle) hvis du er interressert.

 

stock-spsv.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mente ikke "hul" helt bokstavelig, men noen syntstokker har mer "toys`r us" preg enn andre. Man kommer vel ikke unna en viss plastklang. Jeg er jo opptatt av at børsa skal bli passe hendig og lett, og da høres jo en varmintstokk ut som noe litt annet egentlig. Men nå har jeg ikke tatt i den stokken du har avbildet her, så vet jo ikke.

Link to comment
Share on other sites

"Andre forslag til egnet stokk? Lett, pris rundt 2000, ikke myk, ikke "hul" og ikke for bratt pistolgrep er kriterier."

 

En stokk som passer kriteriene dine perfekt, untatt pris, er HighTech Industries.

Svært lett(600gr), stiv og uten plastfølelse osv.

Google&you will see..

 

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...