Jump to content

Åte til kråke/ravn


Plumber1

Recommended Posts

Hei! Idag var jeg og hengte ut ett åte rett over elva for den lokale søppelfyllinga (ca 100 m) Åte består av restene av ett fenalår fra jula og ei tynnribbe som aldri ble spist. Tror dere dette vill virke innteresangt eller kommer de tell å fly rett på dynga? Trekke kommer til og fly rett over åte for og komme seg på dynga.

 

Ellers vill jeg si takk for ett bra forum som har gidd en nybegynner jeger som meg mange svar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har stort sett slengt ut matsøppel på åteplassen min for å holde reven interessert,dette drar også til seg store mengder skjære kråka og nøtteskrike. Det som er tregt med å skyte disse med rifle er at når du har skutt en så kan du pakke sammen. Jeg vurderer sterkt å prøve en hubro og lage meg et skjul på haglehold nå. Apropos matsøppel så fikk jeg skutt den første reven på lenge nå på fredag, når jeg kom frem til åta var det gammel matsøppel denne grov opp, ikke rådyret og sauen eller slakteavfallet som ligger ved siden av.

Link to comment
Share on other sites

Hva om jeg bruker salongen til gammlingen med demper? Såvidt det smeller, Vill de stikke av uansett? Er vell også mulig det kommer rev på åtet da jeg fant 3 revehi i nærhetn i høst. Men nå har det snød 40-50 cm det siste døgnet å kunne ikke se spor inn/ut av hiet eller åpningen, så de er vell tomme?

Link to comment
Share on other sites

Hjelper lite med demper er jeg redd, som nevnt tidligere skeptiske fugler. Skyter du en stikker resten, og det tar ofte en stund før de kommer tilbake. Har skutt med salong med demper, 17hmr med demper og 223 med og uten demper, alltid samme resultat, 1 død, endel fler på vingene :D 1skjære med v-Max i 223 er jo uansett spektakulært nok til at jeg stadig tar meg bryet med å postere litt :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Funker godt å kombinere hagle og salong med lokkehubro. Når kråkene vel har ankommet og du har skutt noen av dem får de andre gjerne nok for en periode. De sitter da i trærne rundt og skjeller og smeller. hvis du plukker ei med salongen går hele flokken på vingene igjen, og da er de i gang med å angripe hubroen igjen :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...