Jump to content

Kjøp av brukt Husqvarna - hva bør man tenke på?


jfhojem

Recommended Posts

Jeg skal hjelpe en kompis å finne ei billig (rundt 3000) nybegynnerbørse i 6,5x55. Mauser er da dessverre ikke noe alternativ, men jeg registrere at det er en del brukte husqvarna i 6,5 til salgs der ute til en hyggelig pris. Har ikke så mye erfaring med det merket selv, men regener med det er mange her inne som har meninger om gammel Husqvarna eventuelt andre bra bruktkjøp i 6,5x55. Eventuelt kan henvise meg til en tråd der dette har blitt diskutert. Jeg har søkt, men klarte ikke å finne noe.

 

Er det noen spesielle feil/svakheter man bør se etter på Husqvarna? Noen spesielle modeller/årstall som er å foretrekke?

 

johs.

Link to comment
Share on other sites

Ang husquarna er jeg ikke i tvil om at dette er gode låskasser, og man har mange modeller å velge blant. (46, 146, 640, 1600 serien osv.)

Om man velger det ene eller andre handler ofte om tilfeldigheter og litt om ønsker.

Jeg bygger meg opp ei lita snasen børse i disse dager basert på ei Husquarna 1640 kasse. (lett, sivil kasse med side sikring)

Disse kassene finner jeg svært godt egnet og for bygging, og for meg er ikke "reservedelertilgangen" noe argument for å velge M98 da jeg bor vegg i vegg med svenskegransa.

 

De du ofte ser på finn.no til 1000-1500.- kroner er som regel M96 (svenskemausere)

 

 

HVA 1900 som nevnes er kanskje det beste valget, men da er de ikke "billige" lengre.

Link to comment
Share on other sites

Har kikket på de der allerede, har også vurdert jonny boberg-stokk. Men det ble nå til at jeg pussa opp orginalstokken, og skal prøve å se om jeg treffer blinken med den først. Den veide forresten 810g (!), før olje vel og merke. :) Syns ikke det var så ille.

 

Når det er sagt er ikke 1200,- ille for en som er litt rettere heller da..! :)

Absolutt et godt alternativ om jeg ikke klarer å traktere børsa i .30-06 !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...