Jump to content

Hornady Pro-Jector


Handberg18

Recommended Posts

Hei!

Var innom min onkel her i går og gikk hjem med en Hornady Pro-Jector, denne er langt fra komplett så jeg skriver her for å finne ut litt mer av hva jeg mangler. Jeg tenker i hovedsak å lade 40S&W i denne. Nedenfor er endel bilder av den slik den er oppmontert nå, er det noen som på bildene kan se hva jeg mangler og kan gi meg noen tips hvor jeg kan skaffe dette? :-)

Ønsker også gjerne å høre både ris og ros om denne pressen, hvilke erfaringer dere har om den.

 

20130206_104709.jpg

20130206_104720.jpg

20130206_104735.jpg

20130206_104750.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har en sånn, virker upåklagelig til mitt bruk. Lader diverse pistol/revolver kalibre på den.

Den krever at ting er ordentlig justert for at alt skal fungere, men jeg har ikke behøvd å

justere noe. Det eneste som er litt kritisk er hvor hardt du strammer mutteren som fester

hylseholderplata (midt i siste bilde)

 

Det jeg ser du mangler er:

- Kruttmål med overføring for automatisk kruttfylling.

- Tennhetterør med "innmat"

- Hylseholderplate hvis den som sitteri ikke passer, den er nummerert. (Tror du trenger #10 for 40 s&w)

- Diesett.

 

 

Her har du manualen: http://www.hornady.com/assets/files/manuals-discontinued/metalic-reloading/tools/ProJector.pdf

 

Tror Holstad våpen er inportør av Hornady.

Ellers er vel produsenten naturlig å spørre ang. deler.

Du finner vel også noen deler på Ebay

 

Denne pressen er erstattet av en ny utgave så det er kanskje ikke så lett å få tak i deler.

 

Jeg har ikke trengt å bytte noe på min. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...