Jump to content

walther og felt


linnsalabim

Recommended Posts

ok. takk for svar. selgeren av denne pistolen skrev med rekyldemp så derfor ble jeg i tvil. er det stor forskjell mellom en expert og en "vanlig" walther gsp 22lr? hva er isåfall bra- ikke bra?

er den pålitelig? det er så kjedelig når de "klikker" under konkurranse...og sekundene flyr fordi man må ta ladegrep.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal tenke på dette i hele tatt. Mange konkuransepistoler selges med

ymse fjærbelastede balensevekter som skal gi et annet rekylbilde. Det gjelder GSP, Hammerli,

Pardini, etc, etc. Dette er originalt fra fabrikk. Kan godt hende selgeren finner på å fremstille dette

i salgsøyemed for å tiltrekke seg oppmerksomhet fordi han tror dette skal selge bedre.

 

Feltreglemanget er tydlige på det med at rekyldempende innretninger som kompensatorer og løpsporting

ikke er tillatt, og det er ikke det man snakker om i hele tatt. Du kan trygt se på GSP expert og andre

match varianter. Dem vil alle vere ok.

 

GSP expert vs. vanlig GSP er detaljer som løpstype, balansevekt forran, mere moderne skjefter og i det

hele er expert'n er moderne rehabilitert GSP. GSP er vel noe av det mest driftsikre som finnes, men det trenger

også vedlikehold som alt annet.

Link to comment
Share on other sites

På Expert er siktene flyttet lengre mot skytteren, den har litt lavere kjernelinje, tverrbolten til sluttstykket er av plast, detsamme med bunnen på magasinet og så er det rekyldemperen forrest på løpet. Hva den egentlig gjør er jeg ikke helt sikker på, for Experten er vel den matchpistolen jeg har hatt med mest rekyl :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...