Jump to content

Patroner fra skuffer og skap, bilder


C.E.A.

Recommended Posts

Jeg lette etter noe en dag og fant div. patroner, overlater til spesialistene hva det er men noe vet jeg. Viser til bildene som ikke er verdens beste.

 

NPkort.jpg[/img]

Dette er tydeligvis kortholdspatroner ladet av Norma men i de meget uvanlige kal .303Brit. og .30US, jeg fikk dem på Norma for mange år siden

 

NP223.jpg

Disse sier seg vel selv men litt uvanlig at de er Normaprodusert ?

 

9mm.jpg

RA sinkvasket 9mm er vel overtrykk mener der stod 3200Atm.(??) på en slik eske.

 

Div.jpg

Sikkert ikke så spennende men hva er den "bomben". Mener jeg leste engang at den 9mm'en til høyre er et svensk forsøk med plastkule som egentlig ikke skulle eksistere.

 

Der ligger nok noe mer også i skuffene får se responsen på dette så mulig jeg finner fram noe mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ah, du har ein "Lazy Dog" flechette? Desse "bombene" var innlagt som bomblets i klasebomber. Ikkje eit nytt konsept, då det blei droppa slike frå fly under 1. vk.

 

9mm med blå plastkule har eg sjølv eit eksemplar av. Så vidt eg kan hugsa, så er det eit forsøk på kortholdsammo. Artig sak! :)

Ellers ser det ut som du har 6.5 x 55 eksersisammo i stål, samt ei eksersispatron i svart plast, som ser ut som ho er i .30-06.

Eventuelt .30-06 svartplast (fins det?), men eg kan ikkje sjå spor i tuppen, så det er vel lite sannsynleg.

 

Ser ut som du har mykje snadder! Artig med .223 drivpatroner fra Norma! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...