Jump to content

Hva er dette?


Batman123

Recommended Posts

Det er vel samme fabrikken som produsert Remington mod 812 på lisens før i tida.

Jeg vokste opp med ei slik og jeg kjøpte meg ei ubrukt ei for noen år tilbake for 500 kr. Jeg må si dette er ei hagle som absolutt gjør sitt, de samler godt med det meste av ammo, er rask å lade om når du får den i fingrene og er sikker funksjonsmessig. Jeg bruker den til jakt på hardskutt vilt som grågås, storskarv, vinterryper etc.

Så lenge hagla ser fin ut og den fungerer er det absolutt vel anvendte 350 kroner.

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg har brukt min 812 mange runder på lerduebanen med lette stål ladninger, det virker fortreffelig.

Gods tykkelse i veggene på løpet på den gamle enkelløperen er bort imot det dobbelte av dagens dobbeltløpere. Hva som skjer med trangboringen over tid er jeg ikke sikker på, jeg personlig har ikke tegn på noen utvidelse, men den kommer iallefall ikke til å bli "halvboring" i fremtiden pga dette... :winke1:

En å annen stripe i løpet må du kanskje påregne om du bruker stål, men ikke noe som svekker løpet.

jeg har forøvrig flere striper i den hagla som er godkjent for stål enn 812'en.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...