Jump to content

hylse kvalitet...


joakim88

Recommended Posts

Nye uskutte hylser er ikke bra, hylser skutt en gang til x ganger bra. Kommer an på kvaliteten og kalibret på hvor mange ganger ei hylse er bra. For meg med 308win så ser jeg økt ES etter 5-6 omladninger. Skyter de 20-30 ganger før de sprekker i halsen men hylser til seriøst bruk er skutt mindre enn 5 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Etter en stund blir det veldig vanskelig å skille 1 gangs skutte fra dem som er skutt flere ganger.

Om du satser på hylser av "kvalitet" fra begynnelsen av, å holder deg til denne sorten trenger du ikke tenke så mye på om dem er skutt en eller tre ganger.

Tror en vanlig jeger kan skyte til halsen sprekker før han trenger bekymre seg for noe.

Noe annet er det jo selvfølgelig dersom du driver med konkuranseskyting.

Bruker bare Norma sine hylser, å har aldrig hatt noe som helst problem. Men klart du må sjekke dem når du lader på nytt........noe du bør gjøre med alle typer hylser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker nye hylser til jakt ammo. De som er skutt en gang blir brukt til trening, så i mitt tilfelle så lader jeg om hylsene så langt det går, men jeg bruker som sagt bare nye hylser til jakt ammo. Vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn :)
Jeg mener engangsavfyrte hylser i eget våpen fra fabr. ammo er de beste til jakt, og annen seriøs bruk. De er prøvd ut, og nøyaktig ladet passer de best. Ladeboken anbefaler kassering etter fem trimminger, eller når de sprekker.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har collet die :) Så kanskje jeg skal ta det ett skritt lengre å starte med sortering etter hvert. Jeg har ikke merka store forskjeller på hylser som ikke er fyrt av i samme våpen da...ligger på samme fine samlingene så lenge jeg følger ladningene som passer best på de forskjellige våpnene :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...