Jump to content

North West province august


Wolverine67

Recommended Posts

Får vel somle meg til å skrive noen ord om turen vi hadde til Koedoeberg i august.

Møtte Stig (stig444) på Gardermoen. Han var ikke i verdens beste form etter å ha tatt noe malariamedisin. Men han kom seg fort på flyet og han som meg var nok spent på turen.

Vi ble plukket opp på Tambo i Johannesburg av eieren av Koedoeberg, Willem Faul. 2 timer senere var vi på plass på farmen.

 

Koedoeberg består av tett bushveldt med fjell på begge sider og mange vannhull.

 

Vi fikk lodgen helt for oss selv, og var storfornøyd med husværet.

 

1. jaktdag gikk stort sett uten fangst men på tampen av dagen skjøt Stig en fantastisk kudu. 2. dagen skjøt jeg en flott waterbuck som var hovedmålet mitt.

 

13050d1345662968huntkoe.jpg

 

3.dagen skjøt Stig ei impala søye med bue og jeg fikk mitt andre mål for turen, en fin bushbuck.

 

13059d1345666092huntkoe.jpg

 

Om kvelden skjøt Stig en porcupine.

 

4. dagen flyttet vi til en annen farm, mest for å teste ut lodgen tror jeg, siden Willem akkurat hadde inngått avtale med dem. Denne farmen heter Wilgekrans og var et fantastisk sted med mye bushbuck og nyala, samt kjempekudu. Vi så faktisk en 60" kudu!

På ettermiddagen skjøt Stig en stor impala.

5. dagen fikk jeg tak på det siste målet mitt som var blue wildebeest.

 

 

dsc00068rt.jpg

 

På ettermiddagen skjøt Stig et utgammelt vortesvin og jeg skjøt en stor impala som ble borte for oss...Har derfor ikke bilder av den, men den ble funnet i ettertid, så jeg får da skallen. :-)

 

6. dagen skjøt Stig en stor blesbukk og satte punktum for turen.

 

Alt i alt en ok tur med mye dyr, men personlig syns jeg det ble vel mye bilkjøring, noe jeg tror først og fremst var pga at den ene PH 'n var for å si det slik, ikke helt i form. Men vi fikk riktig mye jakt for pengene! Og innkvarteringen var bra!

 

Kanskje Stig ønsker å spe på med noen ord og flere bilder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...