Jump to content

hubro lyd på kråkejakt?


Syrstad95

Recommended Posts

Har ikke prøvd med hubrolyd, men vet iallefall at kråkefløyter fungerer knallbra :) Når du sier det så er det egentlig rart om det ikke fungerer, de ser jo på hubroen som en stor trussel og mange bruker jo forskjellige bulvaner når de jakter kråke/ravn osv. så ser ikke bort ifra at også dette fungerer ;)

 

Som sakt bruker jeg kråkefløyter og de er effektive som f :) eneste problemet jeg har hatt med de er at hunden er fryktelig glad i å tygge på den..

 

http://storfangst.no/index.php?nr=90&ca ... &startrow=" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hubrolyder bør du unngå å bruke under lokkejakt. Hadde ved en feiltagelse brent over noen spor med hubrolyder på ei cd jeg hadde til lokking av kråker og glemte at denne lyden låg innimellom alle ravne og kråkelydene. Nesten uten unntak stakk kråkene, så jeg er aldri i tvil om at dette bør du ikke bruke.

Link to comment
Share on other sites

ok takk for svarene jeg å bruker lokkefløyte til å jakte på kråkefløyte og det er en tysk håndlagt kråkelokk har lokket til meg mye kråker, ravn, skjor og nøtteskriker.

så har jeg funnet på en lys som ligner reven sin lyd med ddn fløyta å da blir ravnen forbanna og ivrige og kommer med en gang :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...