Jump to content

Brukt cz 75B


gordon28

Recommended Posts

Hei! Det ligger en del brukte CZ 75 B til salgs på finn o.s.v. Er dette gode våpen? Jeg har skutt en del med dem og liker de godt, men er dette kvalitetsmessig første pistol i 9mm? da jeg ser dette er mye enklere å få tak i enn en Walther p38 som jeg var inne på tidligere :)

 

 

-gordon-

Link to comment
Share on other sites

CZ 75/85 er generelt sett svært gode våpen. Har brukt denne type våpen i en årrekke i vår klubb (20+) som klubbvåpen. Vil dog anbefale deg å styre unna våpen som har vært brukt som klubbvåpen og som vanlig våpen som har for mange "km" på sleiden.

Link to comment
Share on other sites

Dette er gode og slitesterke våpen. de spiser alt av ammo. kjent ordtak på de er at de spiser selv gråstein. fine våpen å lære seg å skyte med og har du noen ekstra deler liggende har du våpen i mange år. men som han over skriver, prøv å kjøp fra privatperson og ikke en klubb.

det jeg mener med deler er rett å slett sleidestopper. den som holder løpet i ramma og samtidig slipper sleiden frem vet å trykke den ned. har på to våpen vært borti stanga som holder løpet ble skeiv. den ene var nok slitasje etter mange år/10000skudd++, den andre var for kraftig hjemmelada ammo. når den blir skeiv er det et h.. å få demontert våpenet. men ikke la dette skremme deg. kjøp en ekstra sleidestopper å ha i skytebaggen. når du merker at du må fikle mye for å demontere våpenet, da setter du inn ny. og en slik er billig. dette er våpen du vil ha glede av i maaange år fremover. lykke til :)

nå vet jeg ikke hvor god du er som skytter men vil tro at du får flere gode treff med cz enn med p38 som bynnervåpen

ingen diss av p38 dette, det er noen herlige våpen når man først lærer seg mekanismen

Link to comment
Share on other sites

Bruker fortsatt min eget som ble kjøpt i 97/98. Har spasert noen skudd gjennom den på disse årene uten noen som helst form for brekkasje. Svært lite feilmating. Stort pluss er billige reservedeler om du trenger, og billige reservemagasiner. Har brukt min til praktisk, og har ennå ikke klart å ødelegge et eneste magasin på treniging/stevne, selv om en del har blitt droppet halvfulle rett på betong.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...