Jump to content

Fabrikkammo som går likt (.223)


12gauge

Recommended Posts

Hadde vært flott om jeg hadde funnet en blyspiss-patron og en helmantel-patron som legger seg nogenlunde likt på 100 meter.

Hadde jeg kommet over en hullspiss i tillegg så hadde jo samlingen vært komplett :)

 

Jeg vet at dette kan ha mye å si på børsa, men hadde vært artig om noen hadde noen tips å komme med. Noen egne erfaringer for eksempel.

Skal gå i en A-bolt med 1:12 stigning, så 55gr er absolutt maks.

 

Har skutt inn rifla med Norma Oryx 55gr, og trener med S&B 55gr. S&B går 15-20cm over, og litt til siden for Oryxen. Hadde vært greit å finne noen som ligger f.eks maks 2-3cm over. Hadde gjort jakta enkelere :)

Link to comment
Share on other sites

Beklager... Gikk litt raskt i svingene... Mente Fusion 62gr og Geco 63gr ;)

 

Kunne ønske det fungerte i min også, for prisen er jo en del lavere :forvirra:

 

Hva slags rifle har du?

 

EDIT: Bruker nå S&B til trening ja.. Kjøpte en pakke med 140skudd av den når jeg fant ut at GECO 63gr spredde i alle retninger.

Link to comment
Share on other sites

Nå skjærer jeg ut av hovedspørsmålet i egen tråd, men det at din klarer så tunge kuler gjorde meg litt interisert gett ;)

 

Tør jeg spørre hvilken lengde du har på løpet?

Min A-bolt kjører med 50cm pipe (nordskog.no-data).. Den kjører jeg uten demper.

Kan det ha noe å si på preisisjon og tunge kuler tro?

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er ikke så veldig rifle-smart ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjoerer American Eagle FMJ og S&B SP, begge 55gr gjennom min 223. (CZ 537 varmint, 1/9 snurr og 24" loep) Skuddene sitter innenfor en snusboks paa 100 meter...

 

Det hørtes meget interessant ut :-) Det skal prøves ut ihvertfall. Håper det funker greit i min også :-) Takk for tipset :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Oppdaterer litt her, om noen skulle ha interesse av det jeg har kommet frem til i min rifle :)

 

Blitt fornøyd med denne miksen...

 

Norma jaktmatch 55gr - Går midt i senter på 100meter. Perfekt til mindre vilt :)

Norma blyspiss 55gr, v-max 55gr - Går 2cm over senter. Bra til rev , rådyr, bever osv.

Winchester XP1 55gr - Går midt i senter. Billig blyspiss som er bra til oppskyting og innskyting, samt rev osv. :)

 

Skal selvfølgelig teste Oryx 55gr og v-max 40gr også, men regner med at det også vil gå nogenlunde likt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...