Jump to content

Lanber hunter/gyttorp


kimjeger

Recommended Posts

Hei,

 

En venn av meg gikk nylig til innvestering av en Lanber hagle, nærmere bestem Lanber Hunter. Vi dro til den lokale våpenforhandleren, kjøpte det en Lanber "hunter". Blid og fornøyd dro han hjem og studerte den ny innkjøpte hagla. Da la han merke til at under haglen i graveringen sto det "gyttorp". Vi henvendte oss til forhandleren og han forklarte det slik at hagla heter "Lanber Gyttorp Hunter". På Schouvapen sine sider er gyttorp og hunter to vidt forskjellige hagler i to vidt forskjellige prisklasser.

 

Er det noen som har erfaring med noen av børsene? Interessert i å høre deres synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en Lanber Hunter, og på min står det ikke "Gyttorp" under. På undersiden av låsekassen er det gravering ved avtrekker og en gravering av Lanber logoen ved siden av. Jeg kjøpte min Lanber Hunter for omtrent 3 uker siden.

 

Lanber Hunter og Lanber Gyttorp har ikke store forskjeller:

Likheter:

- De har samme kvalitet og mekanikk inne i låsekassen

- Samme løp (Lanber Baron)

Forskjeller:

- Lanber Hunter har finere gravyre (kommer ann på hva du syntes er finest)

- Lanber Hunter har en forsterkning på låsekassen

- De fleste Gyttorp modeller kommer bare med et metall korn på tuppen av løpet, Hunter modellen har en rød "laser" på enden av løpet.

- Annerledes treverk (farge)

 

Lanber Hunter er jo litt dyrere enn Gyttorp, men har noen ulikheter som skal gjøre den "et hakk bedre". :wink:

 

- På undersiden av Lanber Gyttorp haglen står det "Gyttorp" i graveringen, noe det som sagt ikke gjør under låsekassen til Lanber Hunter. Utifra haglen din venn har kjøpt, ser det ut som han har kjøpt seg en Lanber Gyttorp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...