Jump to content

Trenger litt hjelp til viltkameraet...


leoestby

Recommended Posts

Har skaffet meg en Scoutguard SG560-8M.

 

Denne er plasert ca 1,5m over bakken, og ca 8m fra ett åte. Er litt høyt gras, men ikke noe grener i bildet. Dette har hengt ute i 2 dager nå, og hadde noen bilder. Men alle var helt svarte. (timeren er satt på, så jeg har kun kamerat på i mørket)

 

Kan virke som om ir blitsen ikke fungerer... (det fungerte når jeg testet da jeg hang det opp) Jeg hadde satt PIR sensoren til lav da det er litt gras som kan svaie i vinden, men trodde ikke det skulle ha noe å gjøre med om ir blitsen blinker eller ikke...?

 

Er det vanlig med svarte bilder, eller har jeg kjøpt en mandags vare? Eller er det noen innstillinger som jeg kan ha blingset på?

 

Har satt sensoren på normal nå for å teste...

Link to comment
Share on other sites

Det kan vere SD kortet som,anten har for stor kapasitet eller er defekt...

Personleg har eg ikkje kjennskap til det nevnte kamera,men eg har nokre andre kamera som har hatt samme sympton som du nevner,og da har løysinga vore å skifte nytt

minnekort..Om dette ikkje hjelper så er det truleg kameraet som er defekt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vere SD kortet som,anten har for stor kapasitet eller er defekt...

Personleg har eg ikkje kjennskap til det nevnte kamera,men eg har nokre andre kamera som har hatt samme sympton som du nevner,og da har løysinga vore å skifte nytt

minnekort..Om dette ikkje hjelper så er det truleg kameraet som er defekt.

 

Hmm, ja der sier du noe. Skal prøve å bytte, men det står at kameraet skal ta 8gb, og det er det jeg bruker. Det er verdt et forsøk:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...