Jump to content

Montage direkte på løbet, Valmet 212


Egelund

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg har købt en Valmet 212 12/70 - 308W.

Jeg fik den med et rødpunktssigte, som jeg afmonterede, da jeg vil skyde med haglløbet uden at montage eller sigtemidler er i vejen.

Jeg vil dog gerne kunne montere en kikkert, hvis der viser sig et dyr lidt længere ude.

Kan man få en hurtig montage, der er monteret direkte på løbets baser, så man undgår at skulle montere baser ovenpå løbet, som så er i vejen når man skal skyde med haglløbet?

 

Venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg har vært i butikken og siktet gjennom en Docter Sight III, og tenke: ja kanskje det kunne vært noe ,men jeg er ikke overbevist. Er det noen der ute som har gjort noen sammenligning med denne og Zeiss Compact Point?, er det to likeverdige produkter? Er det noe forskjell på dette konseptet og aimpoint bruksmessig ?

Link to comment
Share on other sites

Valmet 212 og 412 har forskjellige typer montasje/montasjespor- og går ikke om hverandre. Har en 212 kombi sjøl, foreløpig har børsemakeren satt på weaver-klakker som kan træs inn på sporene, men jeg har også fått tak i Sako/Optilock montasjer- men har ikke fått prøvd de enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...