Jump to content

Hylseseperasjon på Winchester power max


RagnaRE

Recommended Posts

Jeg hadde endelig kommet fram til hytten hvor jeg skal jakte hjort også før jeg begynte å jakte skulle jeg skyte inn riflen min med jaktammunisjon. Jeg begynte med å skyte noen skudd med Norma GT (Golden target) pgaden enkle grunn "jeg ville det". Etter jeg hadde skutt noen serier så skulle jeg skyte meg inn med jaktammunisjonen, Winchester Power Max, som jeg varmt hadde blitt anbefalt av butikken der jeg kjøpte dem. Når jeg hadde skutt, skudd nr. 2 så var det et litt hardt ladegrep (litt hardere enn vanlig). Så når jeg fikk hylsen ut så sjekket jeg den også så jeg sprekken i hylsa.

Jeg har dessverre ille tilgjengelig hylsene fra når jeg skjøt opp nå. Så jeg kan ikke sammenligne med de.

Jeg viste ikke med en gang hvor farlig dette er eller ikke er, Men utifra min kunnskap så skal det veldig mye til for at jeg skal få gasser og splinter i ansiktet (jeg brukte en Mauser m98), men det er kjedelig å kun bare dra ut hylse bunnen om jeg måtte tatt et oppfølgings skudd... Dermed valgte jeg den enkle løsningen ut av dette med å få kjøpe noe Norma Oryx skudd av en annen på jaktlaget.

 

2rqf7cz.jpg

Winchester hylsene som ble skutt den dagen.

 

34nr7d4.jpg

Norma hylsene som var skutt samme dagen.

 

2e0mgkh.jpg

Bunnen på Winchester hylsen som hadde sprekk i seg.

 

f20wp1.jpg

Toppen av Winchester hylsen med sprekk.

 

Som en ser gjennom bildene så er det en sprekk i den ene Winchester hylsa, men til min kunnskap er det ingen andre tegn på et veldig overtrykk, som feks "krater" i tennhetta eller at bunnen på hylsa har blitt slått flat/har merker av støt-bunnen til rifla. Og en kan også se på Norma GT ammunisjonen som har blitt skutt i samme kammer, at kammeret ikke er for romt (vært fall etter det jeg forstår...).

 

Så min lille konklusjon er/var at hylsene rett og slett var veldig veldig dårlige.

 

Håper på innspill om det her og muligens en bekreftelse på hva det er som har skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...