Jump to content

Presisjon på Remington 597 Magnum


Mr Drilling

Recommended Posts

  • 2 years later...

Fikk min 597 magnum for noen uker siden. Skyter ok samlinger på ca 100m med CCI maxi-mag 40gr hv ammunition.

 

Kråka datt også på denne avstanden.

 

Synes avtrekket er litt tungt, så vurderer å innvestere i en Volquartsen Target Hammer (se link) som mener å redusere vekten i avtrekket med 50%. Jeg tror dette vil gi bedre treff.

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mid=410565

 

Har lest andre steder at om du bytter ut ekstraktoren med en Volquartsen Extractor vil dette øke treffprosenten uten at jeg skjønner hvorfor. Kanskje andre vet noe om dette?

 

Mitt beste tips for å øke treffprosenten blir å innvestere i en Volquartsen Target Hammer.

 

Ellers synes jeg rifla er bra. Har hatt en del (bagatellmessig) trøbbel med halvauto rifler i kal 22 og 22wmr, men 597'ern har skutt over 200 skudd uten problemer til nå.

 

 

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mid=410565

Link to comment
Share on other sites

Det du også kan gjøre for å forbedre treffsikkerheten til rifla er å sørge for at den får en frittliggende pipe, da den originalt ikke er frittliggende.

 

Dette kan du enkelt gjøre med noe sandpapir. Kontroller ved å dra et papir mellom løp og stokk fra pipa på børsa bak til låsekassen.

 

Forøvrig står det forklart en god del om forbedring av treffsikkerhet til remington 597 her: http://tfrwiki.midworld.co.uk/wiki/inde ... ions_Guide

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eid en Reminton 597 magnum siden 2002, og er godt fornøyd med denne. Et år etter jeg kjøpte børsa fikk jeg en børsemaker til å pusse ned stokken slik at pipa ligger fritt og fikk markant bedre presisjon! Anbefaler dette på det sterkeste.

 

Bruker CCI 40grains til jakt på hare og fulg. Børsa er glimrende til harejakt!

Link to comment
Share on other sites

Skjøt en hare forrige onsdag med cci maxi-mag 40grain hp. Det gikk helt utmerket. Skjøt på ca 60m, og haren døde i skuddet. Så kan trygt annbefale denne ammunisjonen til jaktbruk. Betaler 139 kr for 50 skudd, så er en relativt billig ammunisjon også. Men har opplevd klikk en gang i -15 grader på fjellet da jeg skulle skyte fjellrypa. Neste skudd klikket riktignok ikke, men vær oppmerksom på at dette kan skje i kaldvær med denne ammunisjonen.

 

Skal pusse ned stokken slik du annbefaler Graabein, og vil poste resultatet her etterpå;)

Link to comment
Share on other sites

Se der ja! :D

 

Bruker CCi 40gr TMJ og JHP selv og er mye mer fornøyd enn når jeg brukte winchester ammunisjon.. Opplevde klikk i både minusgrader og i varmegrader, og det er IKKE holdbart!

 

Eneste jeg egentlig har å utsette på rifla er at jeg synes skruene er litt myke i hodet, men det kan være at jeg som fersking tok noe hardt i med umbracoen.. :shock: men det ble bedre etter noen timer med ei baufil, så nå er skruene tilpasset flatskrujern. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...