Jump to content

Heldempet sako quad?


Apelars!

Recommended Posts

Jeg har to salonger, som jeg skal kvitte meg med i løpet av året.

Det er en Rem 597 med tungt løp og laminatstokk, samt en gammel Krico med matchavtrekk.

Begge to er forsåvidt greie nok, men de er såpass ulike Jaktbørsa mi mtp vekt, avtrekk og stokkform, att jeg vil selge de og kjøpe noe som er mer likt den.

 

Alms sin BRNO 452 Varmint Heldempet har fristet hele tiden, men jeg har aldrig fått klådd på en. Ekstra demping passer meg helt utmerket iom att det kun er mulig for meg å skyte på kveldstid. Det gjelder altså å unngå å vekke unger samt å holde naboforholdene nogenlunde i vater.

 

Så kom tanken om å ha ett systemvåpen for randtenningspatroner dumpende ned i skallen (våpengarderobe osv), og da er det vel bare Sako quad som jeg vet om.

 

I siste Vapentidningen har de testet en varmintvariant med valnøttstokk av Quaden, og den så difinitivt ut som det jeg er på jakt etter. En "voksen" salong mtp vekt, avtrekk, lengde og utseende.

En pipe i .22 og en pipe i .22WMR ville passet meg utmerket til mengdetrening, rev og fugl.

 

Så er spørsmålet: lar det seg gjøre å ha en heldempet pipe i .22 på quaden og samtidig kunne bruke løpsbyttesystemet på normal måte? Hvordan er demperen konstruert? Kommer den "i veien" for innfestningen til løpet på noen måte?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...