Jump to content

Hjelp til valg av standvarsler


Redhawk

Recommended Posts

Hei godtfolk.

 

Har drevet på med småviltjakt noen år nå, og spesielt i Sverige. Hvor jeg til tider har jaktet i ganske tett vegetasjon. Og da jeg har to høyfjellsracere av noen Engelsk Settere :shock: ,som til tider kan være vanskelig å følge i tett skog. Så har jeg bestemt meg for å kjøpe en standvarsler. :oops:

I denne sammenhengen lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaringer med disse og dele :?:

Har testet en Svensk modell litt under fjorårets jakt,vet ikke navnet på denne men den fungerte ganske greit.

Eneste med denne var at det sammlet seg litt kondens i batterihuset,men var egentlig ikke noe større problem.

 

- Har sett litt på D.T System sine og disse virker greie på papiret.Har batteripakken under på halsbåndet og høytaleren oppe,slik at høytaler alltid er oppe og bak øret på hunden.Bakdelen er at den er litt tung ca.220gram

 

- Canibeep sin har batteri/høytaler i samme enhet noe jeg ser som en bakdel.Kommer lett under halsen på hunden.Fordelen er at denne er meget lett ca.80gram

 

Andre typer/merker som bør vurderes?

 

Alle erfaringer gode som dårlige mottas med takk

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp vanlig standvarsler KJØP GARMIN ASTRO. Er innebygd standvarsler du har full kontroll på hvor bikkja står, du ser hvordan bikkja jobber i søket, du får en god GPS med alle muligheter. Du slipper å irritere andre jegere med lyd :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...